۱۳۹۱ خرداد ۲۴, چهارشنبه

مجمع بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی در آنکارا به ثبت رسید


تك توران : مجمع بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی در در تاریخ 11.06.2012 در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه به ثبت رسید.بنا به معلومات دریافتی این مجمع تحت عنوان یک موسسه غیر دولتی (ان جی او) و با نام رسمی "انجمن مجمع بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی" به ثبت رسیده است.


آقای جمال محمد خان اوغلو نماینده مجمع در ترکیه به ریاست این انجمن تعیین شده است.

اهداف انجمن به شرح زیر اعلام شده است:

"این انجمن بر آن است که موجودیت و فرهنگ ترکهای آزربایجان جنوبی را معرفی کرده، صدای نقض حقوق انسانی و ملی ترکهای آزربایجان جنوبی و مجادله ملی آزربایجان جنوبی را که با شیوه های دمکراتیک پیش برده می شود به گوش افکار عمومی ترکیه، آزربایجان شمالی و جهان برساند."

رئیس  انجمن و نماینده مجمع بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی در ترکیه، آقای جمال محمد خان اوغلو همچنین اعلام کرده اند مجمع در آینده نزدیک در کشورهای مختلف علی الخصوص ترکیه و آزربایجان شمالی یک سری فعالیتها و دیدارها ترتیب خواهد داد.

لازم  به ذکر است، مجمع بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی طی اولین همایش بین المللی ترکهای آزربایجان جنوبی که تاریخ 12 می 2012 در آنکارا برگزار گردید، تأسیس شد. این مجمع داری 51 نفر عضو می باشد که 28 تن از آنان از آزربایجان جنوبی و مابقی از ترکیه، آزربایجان شمالی و ترکمن ائلی (ترکمنهای عراق) می باشد. برخی از تشکلهای سیاسی آزربایجان جنوبی در این مجمع دارای نماینده می باشند.