۱۳۹۱ خرداد ۲۷, شنبه

اعتصاب غذاي سعيد متين پور در سلول‌ انفرادي بند ٢۴٠ زندان اوين


تك توران : به دنبال حمله گارد ضد شورش زندان اوين به بند ٣۵٠ و بر هم زدن مراسم بزرگداشت كشته شدن يكي از زندانيان سياسي و انتقال سعيد متين پور و تني چند از ديگر زندانيان سياسي به سلول هاي انفرادي زندان اوين، اين زندانيان دربند ٢۴٠ دست به اعتصاب غذا زدند.

اين مراسم كه از سوي زندانياني كه در اعتراض به كشته شدن همبندي شان روزه سياسي گرفته بودند تدارك ديده شده بود در حين برگزاري با قطع برق توسط ماموران امنيتي ناتمام ماند و سپس بيش از ۵٠ نفر نيروي گارد ويژه وارد بند شدند.

در اين حمله سعيد متين پور به همراه بهمن احمدي امويي، سعيد جلالي فر، فرشاد قربان پور، آرش سقر، و جواد عليخاني بوسيله گارد ويژه به سلول انفرادي منتقل شدند.

به گفته منابع نزديك به زندانيان سياسي، زندانيان همچنين با توجه به سالگرد درگذشت هدي صابر، به عدم رسيدگي به پرونده مرگ اين همبند سابق خود نيز اعتراض داشته اند.

زندانيان بند ۳۵۰ اوين كه همگي زندانيان سياسي و امنيتي هستند، از بسياري از حقوق قانوني خود از جمله حق تماس تلفني، ملاقات منظم و برخورداري از مرخصي قانوني محروم اند.

تلفن هاي اين بند از بيش از دو سال قبل قطع است و تعدادي از زندانيان اين بند كه غالب آنها متهمان پس از انتخابات ۸۸ هستند و در دادگاههاي ناعادلانه سه سال اخير به حبس محكوم شده اند، از زمان بازداشت تاكنون به مرخصي نيامده و تعدادي ديگر در سه سال اخير تنها چند روز از مرخصي بهره مند شده اند.

هفته پيش خانواده هاي ۴۶ زنداني سياسي اين بند در نامه به دادستان تهران، از بي قانوني و بي بهره ماندن زندانيان از حقوق ابتدايي خود به شدت انتقاد كردند و نوشتند: ما براي عزيزان خود خواسته هايي فراتر از همه حقوقي كه ساير زندانيان از آن برخوردارند و تا پيش از تصدي شما در مورد زندانيان سياسي بعد از انتخابات به بند ۳۵۰ حتي در اين زندان به رسميت شناخته مي شد، نداريم. آيا در كشوري كه مدعي اجراي عدل اسلامي است اينها انتظاري گزافه است؟


سعيد متين پور روزنامه نگار و فعال مدني آذربايجاني كه از سوي شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزيري محكوم شده است، براي گذراندن دوران محكوميت خود٬ بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شد.