۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

بیانیه طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان در محکومیت اقدام وحشیانه حاکمیت ایران در قبال فعال مدنی آزربایجان " محمد اسکندرزاده "


تك توران : محمد اسکندرزاده از فعالین مدنی و از فعالین محیط زیست آزربایجان است که یک ماه پیش در آستانه ششمین سالگرد قیام یکم خرداد ماه 85 در تبریز از طرف نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل گشته است .
متاسفانه با خبر گشتیم " محمد اسکندرزاده " برای گرفتن اعترافات واهی از طرف نیروهای امنیتی ایران زیر بار شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد .
طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد . طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی از حاکمیت راسیستی ایران می خواهد هر چه سریعتر این فعال مدنی آزربایجان را بدون قید و شرط آزاد نماید .
از کلیه مجامع حقوق بشری درخواست داریم هر چه سریعتر جهت جلوگیری از شکنجه این فعال مدنی اقدامات لازم برای فشار بر حاکمیت توتالیتر ایران را وارد آورند .
ازکلیه فعالین ملی درخواست می شود دیوارهای کلیه شهرهای آزربایجان را پر از اسامی فعالین در بند ملی به خصوص فعال تحت شکنجه " محمد اسکندرزاده " نمایند .
دوشنبه 29 خردادماه 1391
منبع : « فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »