۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

آمريكا،فرانسه و روسيه بيانيه مشتركي در مورد مساله قره باغ صادر كردند


تك توران : آمريكا، فرانسه و روسيه روز دوشنبه در بيانيه اي مشترك از ارمنستان و آذربايجان خواستند براي حل مناقشه دراز مدت بر سر منطقه قره باغ «گام هاي محكمي»  بردارند.

در اين بيانيه كه در حاشيه نشست سران كشورهاي گروه ۲۰ در مكزيك صادر شد از اين كه دو كشور به بيانيه مشترك مشابه در جريان نشست پيشين كشورهاي گروه ۲۰ پاسخ ندادند ابراز تاسف شده است.

سه كشور آمريكا، ‌فرانسه و روسيه عضو گروه مينسك  سازمان امنيت و همكاري اروپا هستند كه براي يافتن راه حل بحران قره باغ تشكيل شده است.

به گزارش خبرگزاري "ترند"، سران آمريكا، روسيه و فرانسه در اين بيانيه رهبران آذربايجان و ارمنستان را به "خودداري از جنگ و آماده سازي مردم به صلح" فرا خوانده اند. آنها همچنين از رؤساي جمهور آذربايجان و ارمنستان خواسته اند كه در ديدار آتي خود در ماه ژوئن روند حل مناقشه قره باغ كوهستاني بر اساس اصول اساسي را به پايان برسانند.

در اين بيانيه همچنين آمده است: در هر وقتي كه بين طرفين مناقشه توافق حاصل شود، ما آماده نظارت بر روند موافقت طرفين در مورد اين اصول و ارائه كمك خود جهت امضاي پيمان صلح و حمايت بين المللي از تحقق آن با همكاري متفقان خود هستيم.