۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

وضعيت نامناسب فردين مرادپور از فعالين در بند حركت ملي آزربايجان


تك توران : فردين مرادپور (سابوتاي) فعال حركت ملي آذربايجان كه در پي وضعيت نامناسب زندان و شكنجه هاي صورت گرفته در زمان بازداشت از التهاب چشمان خود رنج ميبرد. مسئولان زندان با درك وخامت چشمان اين فعال آذربايجاني از انتقال وي به پزشك متخصص امتناع مي كنند اين در حالي است كه روز به روز بر شدت التهاب چشمان مرادپور افزوده می شود.
فردين مرادپور كه بر اثر حساسيت چشمان خود به بهداري زندان مراجعه كرده بود به دليل نبود امكانات پزشكي مناسب و نيز سهل انگاري كادر پزشكي و تشخيص نادرست پزشک مربوطه، سبب تشديد التهاب چشمان وي گرديد. وي براي اولين بار در آبان سال 89 به بهداري زندان مراجعه نمود و مسئول بهداري پس از معاينه سرپايي عينك شماره 1.5 را براي وي تجويز نمود. وي براي بار دوم در شهریور ماه سال 90 در همان بهداری زندان تبریز با تجویز پزشک عمومی مجبور از استفاده عینک به شماره 2.5 گردید. نبود امکانات بهداشتی و درمانی در زندان مرکزی تبریز باعث بدتر شدن بینایی فعال نام برده گردیده طوریکه وی بخاطر دست نیافتن به پزشک متخصص ناچارا در دیماه سال 90 برای بار سوم به پزشک عمومی زندان تبریز مراجعه نموده و این بارمجبور به استفاده از عینک 3.5 شده است.
حال نیز بنا بر گفته یکی از اعضای خوانواده فردین مرادپور وضعیت بینایی ایشان روز به روز وخیم تر شده بطوری که این فعال سیاسی بارها درخواست اعزام به پزشک متخصص جهت معاینه دقیق چشمانش نموده که این درخواست وی نیز همانند درخواست های قبلیش توسط حفاظت اطلاعات زندان تبریز رد شده است.