۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

اخطار دوم جمهوري آزربايجان به ايران

تك توران : وزارت خارجه آذربایجان: ایران باعدم اطلاع رسانی در مورد سرنوشت شهروندان دستگیر شده آذربایجانی در این کشور کنوانسیونهای بین المللی را نقض می کند.



عدم اطلاع رسانی در مورد سرنوشت شهروندان دستگیر شده آذربایجانی در ایران نقض کنوانسیون های بین المللی از سوی این کشور است. این مطلب را المان عبد الله اف سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته در واکنش به انتشار خبر متهم شدن دو شاعر دستگیر شده آذربایجانی در ایران به جاسوسی از سوی برخی رسانه های داخلی ایران اعلام کرد.

برخی از رسانه های داخلی ایران روز گذشته خبری را منتشر کرده اند که گویا این دوشاعر آذربایجانی دستگیر شده در ایران جاسوس بوده اند و در ترانزیت مواد مخدر از منطقه به اروپا دست داشته اند.

عبد الله اف گفت: هیچ سند رسمی مبنی بر اینکه این دو شاعر آذربایجانی جنایتی را مرتکب شده اند از سوی ایران به وزارت خارجه آذربایجان تقدیم نشده است.
عبد الله اف با اعلام اینکه ما یک بار دیگر امروز (پنج شنبه) برای اطلاع از سرنوشت دو شهروند خود و درخواستی مبنی بر تشکیل دیدار نمایندگان سفارت ما در ایران با انها به سفارت این کشور در باکو یادداشتی را تقدیم کرده ایم گفت: وزارت خارجه آذربایجان موضوع را پیگیری می کند و اجازه نخواهد داد که در مورد شهروندانمان پرونده جنایی تشکیل شود.

گفتنی است که دو شاعر جوان آذربایجانی به نامهای فرید حسین و شهریار حاجی زاده حدود دو ماه پیش برای شرکت در جشنواره شعری که در شهر مراغه برگزار شده است به ایران سفر کرده است، بازداشت شده اند. و تاکنون جمهوری آذربایجان در ارتباط با این مسئله دو یادداشت اعتراض به ایران داده است.