۱۳۹۱ تیر ۳, شنبه

تکذیب خبر اعدام یونس آقایان در اورمیه


تك توران : در پی خبر مبنی بر اجرای حکم اعدام یک زندانی اهل حق در زندان اورمیه به نام یونس آقایان، خانواده این زندانی در تماسی با آژانسهای خبری این خبر را تکذیب کردند.

یونس آقایان علیبگلو، زندانی عقیدتی و از پیروان آئین یاری (اهل حق) ۳۰ ساله طی امروز موفق به ارتباط با خانواده خود شد.


بنا به اطلاع گزارشگران ، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی عقیدتی محکوم به اعدام که از هشت سال پیش در زندان اورمیه نگهداری می‌شود طی روز ۳۱ خرداد ماه از زندان اورمیه به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد منتقل شده بود.

پس از انتقال نامبرده برخی از همبندیان وی خبر از اجرای حکم اعدام وی داده‌اند که نامبرده پس از سه روز با خانواده خود ارتباط برقرار کرده است.

خانواده این زندانی پس از کسب اطلاع از انتقال وی به محل نامعلوم با مراجعه به زندان اورمیه متوجه انتقال وی به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد شدند.

یونس آقایان علیبگلو اهل روستای اوج تپه از توابع شهرستان میاندوآب است که به همراه چهار هم آئین خود در سال ۸۳ توسط نیروهای امنیتی در درگیری موسوم به روستای اوج تپه در سن ۲۲ سالگی بازداشت و سپس در دادگاه به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده بود.

سه متهم دیگر این پرونده به نامهای سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال زندان در تبعید محکوم و یک تن دیگر به نام مهدی قاسم‌زاده نیز به اعدام محکوم و حکم نامبرده در بهمن ماه سال ۸۷ اجرا شد.
تك توران بع علت درج خبر اعدام ايسان از خانواده آقايان و خوانندگان عزيز عذرخواهي مي كند .