۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

ارتش آزاد سوریه دو افسر بلند پایه رژیم بشاراسد را به اسارت در آورد


تك توران : تلویزیون العربیه روز جمعه 29-6-2012 به نقل از انقلابیون سوریه گزارش داد ارتش آزاد این کشور دو افسر بلند پایه رژیم دمشق را به اسارت خود در آورده است.

بر اساس این گزارش این دو تن که تصویر ویدیوی آنها بر روی شبکه اجتماعی یوتیوب به نمایش در آمده است، خود را سرگرد فرج شحاده المقت فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی و سرتیپ منیر احمد شلیبی از واحد اطلاعات ضد تروریسم معرفی کرده اند.

پیش از این تصاویری از سرتیپ منیر احمد شلیبی به همراه افرادی از رژیم در حالی که از اجساد کشته شدگان در زندان صیدنایا تصویر برداری می کرد، بر روی سایت های مخالفان پخش شده بود.

در همین حال منابع مخالفان اعلام کردند که نیروهای نظامی رژیم سوریه 44 نفر از جمله زنان و کودکان را در شهر دوما در نزدیکی دمشق ، کشته اند. دفتر رسانه ای شورای ملی و مرکز رسانه ای سوریه با انتشار بیانیه هایی اعلام کردند که قربانیان در شهر دوما با بمباران یا توسط تک تیراندازان و یا از طریق اعدام، جان خود را از دست داده اند.

تلویزیون العربیه برخی تصاویر قابل پخش قتل عام افراد یک خانواده در شهر دوما را نشان داده است که در آنها علاوه بر بزرگسالان، کودکان کشته شده این خانواده نیز دیده شدند. این تلویزیون به دلیل رعایت حال بینندگان از عدم ارایه صحنه های فجیع تر خودداری کرده است. اما مخالفان، رژیم سوریه را مسئول چنین جنایاتی می دانند.