۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

حمید منافی نادارلی از فعالین مدنی آذربایجان به دادگاه انقلاب خوی احضار شد


تك توران : حمید منافی نادارلی یکی از فعالین حرکت ملی آذربایجان برای حضور در دادگاهی که درمورخه  6/4/91 درشعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان خوی برگزار می شود ، احضار شد.

وی چهارم مهرماه 90 بعد از مراسم تشييع پيكرهاي جانباختگان حادثه تصادف خانواده فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان مرحوم ابراهيم جعفرزاده در خوي توسط ماموران اداره طلاعات دستگير و بعد از سپري كردن شب در هنگ مرزي خوي،  تحويل  دادگاه انقلاب اين شهر مي شود.


قاضي اين پرونده با گرو گرفتن وسايل شخصي بسياري از دستگير شدگان از آنها مي خواهد طي روزهاي آتي  خود را به دادگاه معرفي نمايند. نهايتا بعد از سپري شدن 9 ماه از آن دستگیری از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب خوی با اتهام تشکیل جمعیت برای اخلال در نظم و امنیت، این فعال آذربایجانی را برای حضور در دادگاه احضار نموده است.

گفتنی است این فعال حرکت ملی آذربایجان ، پیش از این نیز به علت تجمعات اعتراضی به وضعیت دریاچه اورمیه در روز 13 فروردین سال 89 در بندر شرفخانه در مجاورت دریاچه اورمیه و نیز شرکت در مراسم سالگرد شهدای حماسه خرداد85 شهر سولدوز در 4 خرداد سال 90 و همچنین تجمع مردمی در اعتراض به سیاستهای خشکانیدن دریاچه اورمیه در تبریز بازداشت گردیده که در آخرین دستگیری بعد از سپری کردن 18روز با وثیقه    40 میلیون تومانی از زندان به طور موقت آزاد گردیده بود.
 آذوح