۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

بیانیه فعالین دانشجوئی دانشگاههای تبریز در مورد تجمع شکوهمند 15خرداد ائل گولو


تك توران : ملت بزرگ آذربایجان و جوانان غیرتمند تورک، همانطور که می دانید دولت کودتا و رژیم فاشیستی اسلامی با سیاست بستن سنگر و باز کردن سگان در خیال خام خود کنترل جامعه و پدید آوردن حکومت نظامی تلاش می کند. اما عزم و اراده پولادین فرزندان بابک و ستارخان و باقرخان برنامه های مزدوران فاشیزم فارس را برای بار دوم بعد از 13فروردین به هم زد. مزدوران اطلاعاتی رژیم که با الفاظ رکیک خطاب به دستگیرشدگان از اقتدار پوشالی خود دم می زدند اکنون بازیچه دست و اسیر پاتک های هوشمندانه فعالین حرکت ملی آذربایجان شده اند. توبیخ ها و توضیح خواستن های مرکزنشینان از مزدوران تبریز بر عصبانیت ماموران حقیر اطلاعات می افزاید و در طرف دیگر حرکت ملی آذربایجان قدمهای خود را استوارتر و هوشمندانه تر از گذشته به سوی هدف والای خویش بر می دارد.

رژیم فاشیستی و دولت کودتائی فکر می کند با ایجاد جو ارعاب و تهدید و دستگیری زبونانه فرزندان این ملت جلوی حرکت ملی آذربایجان را گرفته است. اما زهی خیال باطل، ملت آذربایجان راههای جدیدی را می آزماید و از دادن هیچ هزینه ای ابائی ندارد. مزدوران اطلاعاتی با اخراج و توبیخ کتبی و ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان در خیالات باطل خود سعی در سوار شدن بر اوضاع را دارند. آنان زبونانه افسانه توقیر را بازداشت می کنند، اما باید بدانند که در هر خانواده آذربایجانی افسانه هائی هستند که روز به روز هویت خویش را بازتعریف می کنند و در دنیای کنونی جای خالی ملت خویش را بیشتر احساس می کنند. ملت آذربایجان همانند دیگر ملت های تحت ستم که مبارزات استقلال طلبانه آنان بر علیه رژیم های کودتائی به نتیجه رسیده است، با اعلام اینکه رژیم سفاک جمهوری اسلامی هر چقدر هم بر دیکتاتوری خود پافشاری کند ملت و جوانان آذربایجان راههای جدیدی را انتخاب خواهند نمود. امتحان راههی جدید مبتکرانه هرچه بیشتر پرده های پوشالی تقدس و اقتدار رژیم را کنار خواهد زد و زبونی مزدوران رژیم را به جهانیان نشان خواهد داد.

جمهوری اسلامی و دولت کودتائی اکنون با دستگیری افسانه آن شیر زن آذربایجانی و دختر محجوبی که تنها گناهش مدیریت کانونی است که نام مقدس آذربایجان را با خود دارد، عمق زبونی و بی منطقی و توحش فاشیستی خود را نشان می دهد. غافل از اینکه برادران غیرتمند افسانه هنوز زنده اند و عکس او را در ائل گولو تبریز به دست گرفته و فریاد آزادی خواهرشان را سر می دهند.

باید امیدوار بود و شکوفه های امید را در کویری که رژیم برای آذربایجان با خشکاندن دریاچه زیبایمان می خواهد رقم بزند، جوانه زد. مقاله را با جمله ای از خدایگان بابک خرمدین، پدر تمام آذربایجانیان به پایان می بریم و آینده ای بزرگ را با طرح های جدیدتر به ملتمان نوید می دهیم.

منیم آج و سوسوز قالدیقیم گونلر چوخ اولوب امما اومود سوز قالدیقیم گون هله اولماییب. (آتا بابک)