۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

شرف ژورنالیستی و کذابی به اسم سایت « بای بک»

تك توران : متاسفانه سایت بای بک در سلسله تهاجمات اخیر خود بر علیه تک توران به کلی شرافت قلم و اخلاق ژورنالیستی را کنار گذاشته و با دروغ پراکنی و استفاده از ادبیات زشت مخصوص به خود بار دیگر به تک توران حمله ور گشته است .

نویسنده سایت بای بک با سرمقاله کریه خود به مضمون « دزدي در روز روشن: تک توران تظاهرات تبريز را به مزايده گذاشت! » و با ادعای اینکه تک توران در پی مصادره حادثه پارک ائل گلی است ادعای کذب و شاخ دار دیگری را نیز به اسم طراحی " انقلاب لاجوردی " را هم به تک توران نسبت می دهد .
تک توران برای اینکه این ادعای کاملاً کذب سایت مریض الحال بای بک را فاش کند بر اساس همین سند
* (1) - لاجوردي ديگر چه صيغه اي است ، حركت ما ملي است * که خوشبختانه در آرشیو تک توران وجود دارد و درست در همان زمانی که عده ای در سایتهای خود خواستند حرکت مبارزه برای نجات دریاچه اورمیه را رنگی کرده و لاجوردی نامگذاری کنند در نطفه به مقابله با این حرکت پرداخت . در واقع این سند بار دیگر نشان می دهد که سایت بای بک بدون اساس و مدرک بر علیه فعالین ملی من جمله تک توران برخواسته و برای تخریب فعالین ملی دست به هر کار غیر اخلاقی و زشت می زند .
کسانی که تک توران را می شناسند می دانند که تک توران جزء فعالترین خبرگزاریهای داخلی حرکت است و همواره سریعترین و بهترین اخبار از حرکت را تا حد توان خویش در اختیار ملت آزربایجان گزارده است.
این ( بای بک ) چگونه سایتی ملی و بر اساس ادعای خویش سایتی داخلی است که تا کنون هیچ خبری از اتفاقات داخلی و حوادث رخ داده را نمی تواند منعکس کند . این چگونه سایت ملی و داخلی است ! که درون حرکت ملی آزربایجان نیرویی فعال ندارد و بهترین اخبارش مربوط به وال استریت ژورنال ، آمریکا ، انگلیس ، اسرائیل و تخریب جمهوری آزربایجان شمالی است ؟!
به نظر می رسد تنها وظیفه این سایت ایجاد اختلاف ، اصطکاک و گرفتن وقت و انرژی فعالین ملی است .
در مورد ادعای کذب دیگری مبنی بر اینکه تک توران می خواهد حرکت پارک ائل گلی را به نفع طیف مستقل مصادره کند باید گفت اولاً تک توران طیف مستقل نیست که بخواهد این حرکت را به نفع طیف مصادره کند . ثانیاً از فعالین ملی آزربایجان درخواست داریم یک بار دیگر متن نوشته شده تک توران را مطالعه کنند . تک توران از کل فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان تشکر کرده و اما این حرکت و حرکات قبلی اخیر را حاصل اندیشه درست طیف مستقل می داند برای این ادعای خود هم هزاران دلیل دارد چرا که این تفکر و اندیشه درست طیف است که جانی تازه به حرکت ملی آزربایجان و فعالین مستقل بخشیده است . طیف مستقل جزء اولین و شاید اولین گروه ملی در طول سالهای اخیر در حرکت است که توانست در روز 1 خرداد ماه 1391 به نام خود ( طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ) اعلامیه و فراخوان پخش کند . تک توران همه اینها را کاملا آنالیز کرده و نتیجه گیری می کند . ایضاً از همین نوشته اعلام می داریم تک توران به عنوان خبرگزاری مستقل در حرکت ملی آزربایجان اندیشه طیف مستقل را به علت اینکه این طیف در چهارچوبی خاص تعریف شده است را کاملاً قبول کرده و همواره از طیف مستقل حمایت خواهد کرد زین پس از گروههای مستقل دیگر که نتوانند درون یک چهارچوب خاص خود را بیاندازند با شک وتردید نگاه خواهیم کرد و فعالیتهای آنها را کاملاً زیر ذره بین خواهیم برد و اجازه تحریف در صفوف فعالین راستین مستقل را نخواهیم داد .
در حرکت ملی آزربایجان با هیچ شخص و گروهی شوخی نداریم برای تک توران مهمترین چیز منافع ملی آزربایجان است هزینه آن را هم تا به اکنون با سربلندی تمام پرداخته ایم و بدون ترس از هر اتفاقی با قدرت به سیاست مستقلی که برگزیده ایم ادامه خواهیم داد .
عوامل سایت بای بک بدانند که با نوشته های کذب شما تک توران خراب شدنی نیست و نخواهد شد . چرا که ما به حرکت ملی و وظیفه ملی که انجام می دهیم خالصانه و بدون کمک از جایی ایمان داریم . چنین نوشته های کذبی در واقع بازی با شعور ملت آزربایجان است . بی شک جواب دروغ گویان مخرب را ملتمان خواهند داد .
* ( 1 ) :
 http://tekturan.blogspot.de/2011/08/blog-post_7705.html
*

گروه خبری تحلیلی تک توران
20 خرداد ماه سال 1391


متن نوشته باي بك :
دزدي در روز روشن: تک توران تظاهرات تبريز را به مزايده گذاشت!

روز ۴ ژوئن ۲۰۱۲ در پارک شاهگلي تبريز فعالان ملي و جوانان فهيم از دانشگاههاي مختلف گرد هم آمده و با اقدامي سريع تجمع برگزار کرده و با شعارها و پلاکاردهاي ملي مردم حاضر در پارک و خيابانهاي اطراف را آگاه ساختند.

وبلاگ تک توران در مقاله اخير خود اقدام بسيار زننده و خطرناکي مرتکب شده است و آن زنده کردن بيماريه مصادره کردن پيروزيهاي ديگران است.

در تاريخ ۲۴ مي ۲۰۱۲ انستیتو حفاظت از محیط زیست دریاچه اورمو (لوسي) با انتشار بيانيه اي از عموم آذربايجاينان درخواست نمود که در روز ۵ ژوئن ۲۰۱۲ به مناسبت روز جهاني محيط زيست تظاهرات در دفاع از درياچه اورمو برگزار نمايند. در همان برهه باي بک وجود رايزني بين فعالان داخل آذربايجان را به همين منظور منتشر کرده بود. ولي٫ به منظور جلوگيري از هرگونه پاتک از سوي ماموران رژيم اشغالگر فارس٫ باي بک اخبار دقيقتر را منتشر ننمود.

روز ۴ ژوئن ۲۰۱۲ در پارک شاهگلي تبريز فعالان ملي و جوانان فهيم از دانشگاههاي مختلف گرد هم آمده و با اقدامي سريع تجمع برگزار کرده و با شعارها و پلاکاردهاي ملي مردم حاضر در پارک و خيابانهاي اطراف را آگاه ساختند. اين اقدام به صورت ضربتي انجام يافته بود و هزينه بسيار کمي براي حرکت ملي آذربايجان داشت. با اينحال تني چند از شرکت کنندگان دستگير شده اند و برخي نيز تحت تعقيب قرار گرفته اند.

تجربه هاي اخير٫ مخصوصا تجربه سالگرد ۱ خرداد ۱۳۸۵ که با تبليغات مسموم٫ بيانيه هاي مضحک و شعارهاي توخالي به بن بست کشانيده شد و فقط در شهر اورمو چند ده نفر توانستند در خيابانها شعار دهند که آنها نيز به خاطر اطلاع رژيم و آمادگي ماموران آن با گازاشک آور و حتي کتک کاري مواجه شدند. اين اقدام از سوي برخي مراکز ضدآذربايجاني به بيراهه کشانده شده بود که باي بک در همان زمان انرا افشا نموده بود. تلويزيون گوناز و فرقه ماه و ستاره آبي که روياي انقلاب لاجوردي دارند هنوز از شکست سياستهاي خود درس نياموخته اند و با ايجاد يک فرقه ديگر به عنوان طيف مستقل ميخواهند نظرها را به بيراهه کشانده و اقدامات کريه خود را در سايه ادامه دهند.

اقدام موثر و بسيار عاقلانه فعالان تبريزي که بدون ترس از لو رفتن فعالان و محل تجمع صورت گرفت در خبرگزاريهاي عمومي و حتي فارسي نيز منعکس شد و توانست بدون هرگونه زحمت تبليغاتي به بهترين وجه ممکن در تيترهاي خبري جاي بگيرد. برعکس اين اقدام٫ تبليغات مکرر و ايجاد برخي سايتها و وبلاگهاي موازي٫ تبليغات کور در تلويزيون گوناز و تهديد و فحش داده به فعالان ملي در صورت عدم تائيد حرکات مشکوک فرقه هاي ضد اذربايجاني نتوانست تاثيري داشته باشد و به همان سرعتي که آمده بود فروکش کرد. همان سايتها و وبلاگها که دقيقه به دقيقه از زبان خودي و بيگانه بيانيه طرفداري و سوگند نامه هاي حضور در تظاهرات و آمادگي براي جنگ خياباني منتشر ميکردند ديگر به روز نميشوند و يا هر از چند گاهي عکس و شعري منتشر مينمايند تا روزي ديگر براي نان درآوردن پيدا کنند!

وبلاگ تک توران به صورت کاملا مشکوکي تغيير روش ۱۸۰ درجه اي داده و برعکس شعارهاي هميشگي خود حرکت مينمايد. مسئول اين وبلاگ که در ابتدا ميخواست با شايع کردن انقلاب لاجوردي به صف رهبران خودخوانده وارد شود با افشاگري باي بک و اعتراض به تبليغ گوناز و تک توران در اين مورد متوقف شد. سپس با ايجاد طيف مستقل تلاش کردند که اين طيف و وبلاگ را جدا از هم تعريف کنند و از دو مرکز بيانيه صادر کنند۱ اين اقدام نيز افشا شد و اينک ميشود مشاهده کرد که وبلاگ تک توران تنها تريبون طيف مستقل ميباشد و حتي براي اين طيف تبريک و تهنيت نيز ارسال مينمايد!

ولي٫ چرا تظاهرات تبريزيها را به اسم طيف مستقل مصادره ميکنند؟ طيف مستقل چه صيغه اي است؟

باي بک با اعتراض به انحرافات شرح داده شده و نيز افشاي حرکات مشکوک برخي مراکز غيبي! اقدام اخير تک توران را محکوم مينمايد. در بيانيه قبلي* اشاره شده بود که ماموران اطلاعاتي رژيم به صورت گسترده تلاش ميکنند تا با نفوذ در صفوف حرکت ملي به برخي لايه هاي حرکت ضربه وارد نمايند. اين ماموران با ايجاد سايت و وبلاگ و نيز فعاليتهاي ظاهرا استقلال طلبانه به هيچ عنوان نميتوانند فعالان حرکت ملي در داخل را فريب دهند ولي ميتوانند برخي از فعالان را که در خارج بوده و از داخل اطلاعي ندارند بازيچه خود قرار دهند. به همين خاطر باي بک از فعالان ملي قاطعانه درخواست ميدارد که مراقب فعاليتهاي مشکوک و مواطب ايجاد ارتباط با تازه واردها به خارج باشند.

باي بک
۰۶/۰۶/۲۰۱۲