۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

وزیر صنعت، آذربایجان شرقی را جزو 8استان کمتر توسعه یافته دانست


تك توران : کار به جایی رسیده است که حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت هم آذربایجان شرقی را جزو استان های کمتر توسعه یافته می داند.

به گزارش اهراب نیوز، در سال های اخیر افراد زیادی از توقف رشد صنعتی آذربایجان شرقی گفته اند و این که به گذشت نزدیک به نیم قرن، هنوز هم نماد صنعت آذربایجان، همان تراکتورسازی است. صنعت بزرگ و مولد سالهاست در تبریز و آذربایجان شرقی ایجاد نشده است.


صنایع فضایی و لیزر در استان فارس در سال های گذشته ایجاد شده است. صنایع فولاد مبارکه به ذوب آهن اصفهان اضافه شده است. استان خوزستان به پله های بالای تولید ناخالص داخلی رسیده است و این جزو برکات انقلاب اسلامی است و مایه افتخار هر ایرانی. اما سوال اینجاست که چرا سهم آذربایجان و تبریز از طوفان ساخت و ساز به خصوص در دولت های نهم و دهم ناچیز است؟ آیا مسئولان استانی کم کاری کرده اند؟ آیا مسئولان رده بالای کشوری کم لطفی کرده اند؟ نمایندگانمان کم کاری کرده اند؟

مهدي غضنفري، وزير صنعت‌، معدن و تجارت امروز از اولين فراخوان وزارت صنعت‌، معدن و تجارت از بخش خصوصي براي اجراي ۱۲ پروژه جديد صنعتي با فناوري بالا و سرمايه ۱۰۰ ميليارد توماني در هشت استان کمتر توسعه يافته خبر داده و این هشت استان را چنین نام برده است: آذربايجان شرقي‌، آذربايجان غربي‌، لرستان‌، اردبيل‌، خراسان شمالي، كردستان، سمنان، زنجان، مركزي خبر داد‌.