۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

گزارشی از برگزاری دادگاه عباس لسانی مبارز ملی آذربایجان در دادگاه انقلاب اردبیل

تك توران : بنا به اخبار رسیده امروز، سه‌شنبه 16 خرداد جلسه‌ی دادگاهی مبارز ملی آذربایجان آقای عباس لسانی در شعبه‌ی 5 بازپرسی دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست آقای خندستانی برگزار شد.


در این جلسه اتهاماتی که به آقای لسانی تفهیم شدند عبارتند از: 1. فعالیت تبلیغی بر علیه نظام از طریق پخش اعلامیه‌های متفاوت به صورت گسترده برای فراخوان جهت تجمعات و اغتشاشات. از جمله تجمع برای 21 شهریور 1390  به بهانه‌ی خشک شدن دریاچه‌ی اورمیه    2. اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنیت کشور با ایجاد تشکیلات و ایراد سخنرانی در مراسم های متعدد از جمله مراسم بر سر مزار کشته‌شدگان واقعه‌ی خرداد 85 در نقده و مراسم سبلان و در دیگر مراسم‌ها  3. تلاش برای بدست آوردن اسرار اداره‌ی اطلاعات و افشای آن در موارد متعدد از جمله در زمان بازداشت به تاریخ چهارم خرداد 89 در ستاد خبری اردبیل ( به هنگام رفتن به مراسم سالگرد شهدای سولدوز)

در این دادگاه  آقای عباس لسانی تمامی این اتهامات را رد و به دفاع از حقوق ملت آذربایجان تاکید نمودند. آقای لسانی در پایان دفاعیاتشان فرمودند که، "طرح تمامی این اتهامات در راستای تهدیدهای مسئولین امنیتی و اطلاعاتی است. به هنگام بازداشت در سلول انفرادی بارها به بنده گوشزد می‌کردند که اگر بخواهیم می‌توانیم حداقل 15 سال زندان بدون مرخصی در یکی از شهرهای دور کشور مانند زاهدان برایت تدارک ببینیم. حال جواب بنده به گفته‌های مسئولین اطلاعاتی این است، زمانی که در زندان هستم، وجدانی آرام و راحت دارم. زیرا در مقابل ظلم ایستاده و اسیر شده‌ام و مرگ را پرواز از زندانتان و رهایی از بیدادگری‌های این دنیا می‌دانم."

این جلسه‌‌ی دادگاهی تا 13:30 دقیقه‌ی به طول انجامید.
گوناز