۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

حسين رونقي ملكي دست به اعتصاب غذاي خشك زد / تهديد خانواده


تك توران : با تشديد فشار‌ها بر حسين رونقي ملكي، ممنوع الملاقات شدن و تهديد خانواده وي، اين زنداني سياسي در بيمارستان اعلام اعتصاب غذاي خشك نمود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبري مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز گذشته بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران در اقدام فر اقانوني با مراجعه به بيمارستان هاشمي‌نژاد تهران با ارائه صورت جلسه‌اي ضمن مرخص كردن ماموران همراه وي، اين زنداني سياسي را با مسئوليت خود به اتاق ديگري در بيمارستان منتقل و از ملاقات خانواده وي با ايشان جلوگيري كردند.


بازجويان پرونده هم چنين نسبت به هر گونه اطلاع رساني در مورد وضعيت جسمي اين زنداني اقدام به تهديد خانواده وي كردند و به خانواده ايشان اعلام كردند كه تلاش‌هاي شما براي اخذ مرخصي استعلاجي بي‌نتيجه است و ما اجازه آن را نخواهيم داد.

با تشديد فشارهاي غير قانوني بازجويان اطلاعات سپاه كه به گفته نزديكان ايشان در بزرگنمايي پرونده اين وبلاگ نويس نيز نقش موثري داشتند، حسين رونقي در يازدهمين روز اعتصاب غذاي خود وارد اعتصاب غذا خشك شد.

وي اعلام كرده است تا زمان رفع اين فشار‌ها و رفتارهاي فراقانوني بازجويان پرونده مجبور به اعتصاب غذاي خشك است و در خواسته‌هاي خود كوتاه نخواهد آمد.

حسين رونقي ملكي كه از روز يكشنبه به بيمارستان منتقل شده بود؛ اعلام كرده است تا زمان موافقت دادستاني با مرخصي استعلاجي پس از عمل‌اش، دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.

شيرين عبادي برنده‌ ايراني جايزه صلح نوبل، فدراسيون بين‌المللي جامعه‌هاي حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و گزارش‌گران بدون مرز امروز با صدور اطلاعيه مطبوعاتي خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط وي شده و مسوولان جمهوري اسلامي ايران را مسئول هرگونه پيشامد بد براي وي دانستند.

در طي خرداد ماه دو زنداني سياسي به نامهاي منصور رادپور و سيد محمد مهدي زاليه نقشبنديان به دليل عدم رسيدگي پزشكي بموقع جان خود را از دست دادند.
هرانا