۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

بیانیه شماره 23 هواداران تراختور آزربایجان ــ فرزندان در بندمان را هر چه سریعتر آزاد نمایید


تك توران : سیاست تهدید ، شانتاژ و دستگیری فعالین ملی ـ مدنی آزربایجانی از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول به خصوص 2 دهه گذشته نتیجه ای جز هر چه بزرگتر شدن حرکت ملی آزربایجان نداشته است .
این چیزی است که حتی عوامل اطلاعاتی حاکمیت نیز در بازپرسی از فعالین ملی با رفتار خود ، غیر مستقیم به آن اشاره می کنند .

در هر جریانی علي الخصوص در جریانهایی همچون سالگرد قیام خونین یکم خرداد ماه 85 شاهد دستگیریهای غیرقانونی و متعدد فعالین ملی آزربایجان به علت دفاع از حقوق اولیه ملی خویش از طرف مزدوران حاکمیت راسیستی ایران هستیم .
امسال نیز در جریان اعتراضات غرور انگیز ملت آزربایجان در سالگرد قیام یکم خرداد ماه که بیشتر معطوف به اعتراض به سیاست خشکانیدن دریاچه اورمیه بود حاکمیت توتالیتر ایران به جای گوش دادن به ندای به حق ملتمان شروع به دستگیری ، شکنجه و زندانی کردن تعداد زیادی از قهرمانان وطنمان کرد .
هواداران تراختور آزربایجان ضمن محکوم کردن سیاست غیر منطقی و وحشیانه حاکمیت در قبال فعالین ملی و دستگیری جوانان وطن خواستار آزادی فوری و هر چه سریعتر جوانان زندانیمان است .
ما به حاکمان ظالم و راسیست ایران هشدار جدی می دهیم که بیشتر از این با احساسات ملی ملتمان بازی نکرده و ضمن اقدام عملی و جدی برای نجات دریاچه اورمیه جوانان بی گناه وطنمان را آزاد کنند .
حاکمان ایران باید بدانند که این حرکت آنقدر قدرتمند و ریشه دار است که با زندانی کردن تنی چند ازفعالین ملی هرگز به مقصود خویش نخواهد رسید .
هواداران تراختور آزربایجان درخواست جدی برای آزادی تمامی فعالین ملی قبلی و فعلی به خصوص درخواست جدی برای آزادی دختر مظلوممان " افسانه توقیر "، حساسیت ملتمان به مسئله ناموس یک ملت را به جد هشدار می دهد .
و در پایان از تمامی طیفها و جریانهای ملی درخواست داریم در صورت عدم آزادی تمامی فعالین ملی آزربایجانی از سوی حاکمیت و نیز عدم اقدام عاجل و جدی برای احیای دریاچه اورمیه یکبار دیگر خود را آماده برای حضوری دوباره در خیابانها بکنند . دشمنان ملتمان بدانند که این حرکت زنده است و تا رسیدن به هدف والا و مقدسش هرگز از پای نخواهد نشست .
هواداران تراختور آزربایجان
12/3/1391