۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

نخستین همایش بین الملی زبانها و گویشهای بین المللی ایران بدون شرکت دادن زبان ترکی در ایران برگزار می شود! ــ حسن راشدی

تك توران : گویا هنوز که هنوز است مسئولین زبانشناس ایران ،  زبان ترکی را در ردیف زبان مردم  ایران نمی دانند ! ، چرا که " به گفته دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانیهای نخستین همایش زبانها و گویشهای ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی  برگزار می شود.


 "  اما در میان این زبانها و گویشها جایی برای زبان ترکی که نزدیک به نصف جمعیت ایران به این زبان تکلم می کنند نیست !

با این سیاست زبانی  مشخص می شود خود مسئولینی که در راس سیاست زبانی کشور قرار دارند  زبان ترکی را جز زبان مردم ایران نمی دانند ، حال چه انتظاری از کسانی دارید که نزدیک به نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما زبانشان زبان مردم ایران  و زبان ایرانی به حساب نمی آید !  با این حساب شما چگونه می خواهید این مردم را از خود بدانید ،آیا بجای ایجاد فضای  دوستی ، برابری  و اتحاد ، خود زمینه تفرقه را فراهم نمی کنید  و خودتان با دست خودتان ترکان ایران را از خود دور نمی کنید  ؟!



حال برنامه این همایش بین المللی را که در روزهای پنچشنبه و جمعه برگزار می شود ببینید :


برنامه سخنرانی نخستین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی


هدف از برگزاری این همایش شناختن و شناساندن گویش ها و زبان های ایرانی به جامعه و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارائه پژوهش های نو در زمینه زبان ها باستانی ایران است.


به گفته دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانی‌های نخستین همایش زبان‌ها و گویش‌های ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی به قرار زیر است :