۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

محکومیت پنج فعال مدنی آذربایجان در دادگاه انقلاب تبریز

تك توران : شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر ، پنج نفر از فعالین ملی آذریایجان را به تحمل حبس محکوم کرد. طی حکمی ، ابراهیم رشیدی به یک سال حبس و روزبه سعادتی ، محمد احدی ، مهرداد کرمی و افشین شهبازی به یک سال حبس محکوم که شش ماه از حبس این چهار نفر اخیر ، به مدت چهار سال ، به حالت تعلیق در آمده است.


 
نامبردگان ، طبق کیفر خواست صادره از شعبه ی چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ، به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ، متهم شده بودند که شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز ، پس از رسیدگی ، کلیه ی افراد مذکور را از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور تبرئه ولی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ، مقصر شناخته است


مهرداد کرمی سوم دی ماه ،ابراهیم رشیدی و افشین شهبازی سوم بهمن ماه و روزبه سعادتی و محمد احدی چهارم بهمن ماه سال گذشته ، توسط مامورین امنیتی در شهرهای تبریز، میانه و اردبیل دستگیر و پس از تحمل شکنجه های روحی و جسمی و حبس در سلول انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند. دادگاه این افراد ، روز سوم خردادماه و بدون مداخله ی وکیل مدافع ، برگزار شده بود.

نقی محمودی _ وکیل دادگستری