۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

جوابیه خلاصه به توهین نامه “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” بر علیه سایت بای بک

تک توران : گروه خبری تک توران با توجه به دریافت ایمیل از طرف سایت بای بک با توجه به روشنگری افکار عمومی و نیز عدم ضایع شدن حقوق طرفین نوشته سایت بای بک را نیز چاپ می کند . فقط نکته ای که در این نوشته وجود دارد اینبار اتهامی است که مدیران سایت مذکور به تک توران زده اند مبنی بر اینکه تک توران همواره در مقابل سایت بای بک قرار گرفته است . ما از مدیران سایت بای بک می خواهیم فقط یک نمونه مثال بیاورند که تک توران نامی از سایت بای بک برده باشد . ما از ایشان می خواهیم در نوشتار خویش جانب عدالت را رعایت کنند .


جوابیه خلاصه به توهین نامه “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” بر علیه سایت بای بک
پس از اعتراض رسمی سایت بای بک به خیمه شب بازیهای عده ای ناآگاه و کم تعداد (کمتر از تعداد انگشتان یک دست) که تحت عنوان “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” کمپین تبلیغاتی راه انداخته اند، مرکز غیبی این گروه با انتشار توهین نامه ای دیگر* اقدام به لجن مالی بر علیه سایت بای بک کرده و گفته های بای بک در خصوص شباهت این گروه با باند احمد اوبالی را به ثبوت رسانده است. چرا که باند احمد اوبالی نیز با اتخاذ سیاست مزدورامنشانه، بدون هرگونه سند و مدرکی بر علیه سایت و تشکل بای بک جبهه گیری کرده و تاکنون به یکی از سندهای ارائه شده از سوی بای بک در مورد خیانتهای این باند جوابیه ای نیز ارائه نکرده است تا شاید اندکی هم که شده به شخصیت طرفداران باند شخصی خود احترام گذاشته باشد.

در توهین نامه منتشره از سوی “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” که طبق معمول در وبلاگ تک توران درج شده و سپس به دیگر سایتهای موازی سرایت خواهد کرد به هیچ نکته تاریکی نورافشانی نشده است ولی به حد زیادی حاوی لجنهای سفارشی میباشد. و صد البته، همچون باند مشابه خود، از همیاری و همکاری بین فعالین واقعی و بای بک ابراز انزجار شده است که این خود نشانگر شخصیت و اندیشه این طیف میباشد. متاسفانه برخی سایتها هنوز فرق بین آزادی بیان و نشر اکاذیب و تحریف را یاد نگرفته اند و بعضا نیز به عمد برخی نوشته ها را منتشر کرده و از نتیجه انتشار آن سرباز میزنند. هرچند بای بک احساس به انتشار جوابیه نمیکند، ولی برای جلوگیری از هر گونه پیش داوری و تحریف، درج یک آگهی را مفید تلقی مینماید.

بای بک با اشاره به همگون بودن منشور سیاسی “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” و بیانیه ۱۲ ماده ای دیکته شده برای اجلاس آمستردام که به تشکیل گاماج منجر شد، این نوشته ها را از نظر سیاسی و تاریخی فاقد ارزش معرفی نموده است. همانگونه که مرکز غیبی “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” اعتراف کرده است، از ۱۱ بند منشور سیاسی موصوف ۶ بند آن مشابه بیانیه آمستردام بوده و ۵ بند باقیمانده نیز اشاره به مستقل بودن و این قبیل ادعاها میباشد. یعنی، بیش از نصفی از منشور “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” دقیقا کپی برداری از گاماج احمد اوبالی است.

اما چرا گاماج ساخته و پرداخته ای غیر از دستهای ملیگرایان در پشت خود دارد؟ اگر به بیانیه ای که منجر به تشکیل گاماج گردیده است دقت شود، مشخص میشود که این تشکل آذربایجان جنوبی را فقط و فقط در داخل کشور ایران به رسمیت میشناسد. این تفکر و سیاست که ریشه و اساس باند اوبالی را تشکیل میدهد موجب تضعیف حرکت ملی میشود و سالهاست که با تخریب و تجزیه و توهین، مانع از رشد واقعی حرکت ملی در خارج از اذربایجان شده است. بند ۴ بیانیه آمستردام به صراحت و بدون هرگونه شبهه ای از سیستم فدرالیسم حمایت کرده و چنین مینویسد: “زبان توركي (توركي آذربايجاني) بايد زبان رسمي و دولتي آذربايجان باشد و براي تمامي توركاني كه در كشور زندگي مي­كنند، بايد شبكه­هاي رسانه­اي توركي تأسيس شود. بايد رشد علمي، تكنيكي و اقتصادي آذربايجان تأمين شده و سطح زندگي ملت ما به سطح كشورهاي توسعه يافته دنيا ارتقا يابد.” تحلیل این بند به تنهایی میتواند افکار پردانندگان گاماج را از آمریکا و کانادا و روسیه و فرانسه گرفته تا آلمان و سوئد مشخص کند. اگر گاماج معتقد به کشور مستقل آذربایجان جنوبی با دولت مستقل است، چرا در اندیشه ایجاد شبکه های رسانه ای تورکی برای ” تمامي توركاني كه در كشور زندگي مي­كنند” میباشد؟ این کشور کدامین کشور است؟ آیا کشوری غیر از ایران فارس شده و فارس زبان مد نظر گاماجیان است؟ بنابراین، خط مشی اصلی و دیکته شده برای باند اوبالی و گاماج در تبلیغ سیستم فدرالیسم با مرکزیت فارس میباشد که اخیرا نیز با برملا شدن ارتباطات مخفیانه فدرال دموکراتها و آریاییان خارج نشین با حضور حلقه های رژیم جمهوری اسلامی به ثبوت رسید.

بنابر حقایق ذکر شده در بالا، “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” همچون پرچمدار باند اوبالی دیده میشود که در تلاش است تا با محدود کردن اقدامات فعالان مستقل واقعی، دستمالی از بازار امیر برای باندهای ایرانگرایان فدرالیست و باند اوبالی مهیا سازد. اگر فعالی مستقل باشدف به هیچ طیفی وابسته نبوده و عضو هیچ گروه و دسته ای نمیباشد! با قبول این تعریف، مشخص میشود که “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” حتی از وجود یک فعال مستقل نیز ناراحت بوده و با کپی برداریهای ناشیانه به زبان فارسی!! دست به برخی بازیهای سیاه میزند. نوشته و تحلیل و حتی بیانیه ای منسجم از این به اصطلاح طیف در دست نیست و مقاله ای نیز با امضای یک فعال شناخته شده به نشر رسانده نشده است. آیا این طیف که ادعای مرکزیت برای فعالین مستقل را دارد میتواند حداقل یک یا دو مقاله یا تحلیل قابل و مورد استناد ارائه نماید؟ عدم انتشار مطالب بی محتوا از این طیف در وب سایتهای وابسته به بای بک نه به خاطر عدم دریافت، که به خاطر عدم اعتماد و عدم احساس نیاز به ایجاد انشعابات غیر ضروری در حرکت ملی میباشد. “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم مطالب خود را به ایمیلها و دیگر واسطه های مخابراتی بای بک ارسال داشته است ولی بای بک با انتشار آنها، نه به خاطر سانسور، که به خاطر احساس مسئولیت در مقابل فعالین حرکت ملی موافقت نکرده است.

سؤاستفاده های مکرر از مصادیق و سمبلهای عمومی در حرکت ملی، دعوت به حمایت از جنبشهای فارسگرایانه و ترور شخصیت فعالین ملی یکی از مهمترین خیانتهای باند احمد اوبالی میباشد که تا به امروز نیز ادامه داشته است. بای بک با تمام قوا در مقابل این انحرافات و انشعابات به اطلاع رسانی ادامه خواهد داد و در صورت لزوم با اشخاص و گروههای خاطی برخورد رسمی خواهد نمود.

در خاتمه، بار دیگر به “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” هشدار میدهیم که دست از لجن پراکنی و ایجاد انحراف در سایتهای منسوب به آذربایجان جنوبی برداشته و بدون فوت وقت به کارهای باارزش روی آورند. با انتشار به اصطلاح جوابیه به اعتراض چند مرحله ای بای بک، فقط و فقط به عدم شباهت منشور “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” با بیانیه ۱۲ ماده ای آمستردام اشاره و تاکید شده است و از توضیح در خصوص وقایع اجتناب شده است. این طیف چگونه طیفی است که فقط در اندیشه ثبوت عدم وابستگی به بان د اوبالی بوده و از دیگر اتهامات به راحتی عبور میکند؟

باند احمد اوبالی در تلاش است تا با ایجاد گروههایی در داخل آذربایجان جنوبی به برخی اقدامات متوسل شده و حرکت ملی آذربایجان را به گرداب فدرالیسم سوق دهد. اما، فعالین حرکت ملی در داخل با هوشیاری کامل و با استفاده از ارتباط صمیمی موجود بین فعالین خارج نشین هرگونه اقدام ضد آذربایجانی از سوی دشمنان را به دفعات دفع کرده و خواهند کرد.

بای بک
۰۱/۰۳/۲۰۱۲

* سوزش سایت « بای بک » از چه سبب است ــ طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی

اعلام وجود و درج منشور سیاسی طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی در سایتهای ملی سبب ناراحتی و سوزش برخی همچون سایت جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) شده است .
اما این سوزشها از چه سبب است ؟

به نظر می رسد عدم همفکری طیف مستقل با سایت مخرب وهمکار جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) اولین سبب ناراحتی این سایت ضد حرکت ملی ، است . طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی با توجه به رفتار موذیانه این سایت در طول چند سال اخیر کاملاً از ماهیت این سایت با خبر است . به هین دلیل هم بود که بیانیه منشور طیف فعالین مستقل به این سایت فرستاده نشد .

اما این سورشها دلایلی دیگر هم دارد . کسانی که با عملکرد این سایت به ظاهر آزربایجانی آشنا هستند می دانند که عوامل جیره خوار جمهوری اسلامی ایران در این سایت همواره سعی کرده اند در مقابل هر جریانی که در نهایت به اتحاد و همبستگی فعالین ملی آزربایجانی می انجامد با دروغ پراکنی و اتهام زنی سعی در تخریب این جریان بکنند .

به همین منظور هم عوامل این سایت با درج مطلبی گزاف به خیال خام خویش در صدد تخریب طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی و سنگ اندازی در شکل گیری جریان طیف هستند .

متاسفانه برخی نیز که نام تشکیلات ملی بر خود نهاده اند دانسته یا ندانسته در گرداب سیاستهای شوم سایت جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) افتاده اند . متاسفانه کسانی نیز در فضای مجازی از دیگران می خواهند صدای طیف مستقل را خفه و بایکوت کنند امری که هرگز به آن نائل نشده و نخواهند هم شد .

در مطلبی که سایت بای بک با عنوان ( طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ، فتوکپی ناشیانه گاماج ! احمد اوبالی ) چاپ کرده است به خیال خود می خواهد طیف مستقل را که یک جریانی شکل گرفته در داخل آزربایجان جنوبی است را با لجن پراکنی ناشیانه خود به تشکیلات گاماج و جناب آقای احمد اوبالی ربط دهند .

طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ضمن احترام به تمامی تشکیلاتهای ملی صراحتاً جریان طیف مستقل را جریانی شکل گرفته در داخل آزربایجان جنوبی و جریانی کاملاً مستقل اعلام می دارد و این اتهامات خیالی را محکوم و رد می کند .
در زیر توجه خوانندگان محترم را به رفتار موذیانه و مغرضانه سایت بای بک نسبت به ارتباط دادن طیف مستقل با گاماج جلب می کنیم .

سایت بای بک مدعی است که منشور طیف مستقل عیناً کپی شده از قطعنامه کنفرانس آمستردام !! است . هر انسان عاقلی با در کنار هم قرار دادن منشور طیف مستقل و بیانیه آمستردام کاملاً متوجه دروغ پراکنی سایت بای بک می شود .

منشور طیف مستقل در ۱۱ بند و قطعنامه ( مرامنامه ) گاماج در ۱۲ بند است .

از ۱۱ بند آورده شده در منشور طیف مستقل فقط بندهای ۲ ، ۳ ، ۵ ، ۸ ، ۹ و ۱۰ تا حدودی شبیه به بندهای بیانیه آمستردام است . بقیه بندهای منشور در برخی بند کاملا از لحاظ ساختاری با ساختار قطعنامه آمستردام متفاوت است . البته کاملا هم طبیعی است که برخی از بندهای منشور با منشور دیگر تشکیلات آزربایجانی شباهت داشته باشد چرا که این بندها از اصول لاینفک حرکت ملی آزربایجان و از اصول طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی است .

آقایان احمقانه با چاپ چنین تبلیغات منفی و مسخره ای در حقیقت به شعور ملت آزربایجان توهین می کنند . نکند عالیجنابان انتظار دارند مثلاً طیف مستقل به جای رسمی شدن زبان تورکی آزربایجانی ، خواستار رسمی شدن زبان فارسی ! در آزربایجان جنوبی باشند و یا انتظار دارند که طیف مستقل از آزادی بیان و سندیکاها و غیره حرفی نزند ؟ مسخره تر از این نمی توان نتیجه گیری کرد . ما از شما سوالی داریم آیا مرامنامه تشکیلاتهای دیگر به غیر از گاماج را دیده اید ؟ آیا آنها را هم متهم به کپی برداری از گاماج می کنید ؟

نکته دیگر که لازم است گفته شود این است که ما خود، از سیاست بایکوت گوناز تی وی دلخورهستیم مسولان محترم سایت گوناز تی وی تا کنون برخی از نوشته های طیف مستقل را بایکوت کرده اند . مراتب اعتراض خود را نیز قبلا کتباً به ایمیل رسمی سایت گوناز تی وی ارسال کرده ایم .

در انتها به عوامل جمهوری اسلامی ایران و خفتگانی که در منجلاب چنین سایتهای موازی دشمن افتاده اند با صراحت تمام می گوییم با پخش چنین افکار مسموم و دشمنانه هرگز اراده طیف مستقل را در مبارزه خود برای استقلال آزربایجان جنوبی نمی توانید شکست دهید . تبلیغات شوم شما ما را در ادامه راهی که گرفته ایم مسمم تر خواهد کرد .

روزی پرده ها خواهند افتاد و آن روز فعالین راستین حرکت ملی آزربایجان ، رو سفید و شما خائنین به وطن رو سیاه خواهید شد .

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰