۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

حکم سنگین برای بهنام شیخی، فعال مدنی آزربایجانی ساکن تهران


تک توران : بهنام شيخي فعال مدني آذربايجاني در تهران به 5سال حبس تعليقي توسط قاضي پير عباسي محكوم شد. اتهامات وارده بر این فعال مدنی به این شرح است:
عضويت در گروه ضد امنيتي و تفرقه ايجاد كن پان تركيسم

اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماعي و تباني به قصد بر هم زدن امنيت عمومي
فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي
اين فعال مدني كه در تاريخ19/3/1388 با حكم دادسراي عمومي و شعبه دو انقلاب دستگير و به بند 209 زندان اوين انتقال داده شده بود به اقداماتی از قبیل شرکت در مراسم های مختلف قومی ، توزیع لوح های فشرده، کتب و جزوات قومی، ارتباط با گروهها و سایت های مختلف قومگرا و همچنین جمع آوري كمكهاي مالي به نشريات محلی و زندانيان سياسي آزربایجان متهم شده است.
دادگاه نظر به مراتب فوق و دفاعيات متهمين و وكلاي آنها اتهامات منتسب را وارد دانسته و ضمن اعمال و لحاظ ماده 47 قانون مجازات اسلامي و با استناد به ماده  610و25 قانون مجازات اسلامي، حكم بر محكوميت متهم به تحمل 5 سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي صادر و اعلام مينمايد و با نظر به نداشتن سابقه  و جوان بودن متهم، مجازات ايشان را به مدت 5سال تعليق اعلام می نمايد. اين راي ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجديد نظر مي باشد.
وکالت این پرونده برعهده آقاي عبدالفتاح سلطاني ( اخیرا توسط همين قاضي و همين شعبه به 18 سال حبس محكوم شد)، خانم مهناز پراكنده (که در جريان پرونده خانم نسرين ستوده با تهديد اداره اطلاعات از ايران گريخته و در حال حاضر در نرو‍‍ژ بسر مي برد ) و خانم بتول ستوده بوده است.