۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

جهانگيرزاده: وضعيت درياچه اورمیه تغيير نکرده است


تك توران : در ماه هاي پيش کار ويژه اي براي بهبود وضعيت درياچه اورمیه صورت نگرفته است. جهانگيرزاده، يکي از نماينده هاي اورمیه در مجلس، معتقد است: سازمان محيط زيست توانايي دفاع جدي از محيط زيست را ندارد و طبيعي است که چنين مشکلاتي به وجود مي آيد.
خبرگزاري ميراث و گردشگري – گروه مجلس - نماينده اورمیه در مجلس شوراي اسلامي گفت: در ماه هاي پيش کار ويژه اي براي بهبود وضعيت درياچه اورمیه نشده و وضعيت اين درياچه بهبود نيافته است.
جواد جهانگير زاده، نماينده اورمیه در مجلس درباره آخرين وضعيت درياچه اورمیه به CHN گفت: بر اساس مشاهدات و گزارش هايي که ما دريافت کرده ايم وضعيت درياچه اورمیه تغيير خاصي نکرده و کار ويژه اي درباره اين درياچه صورت نگرفته است.
وي با تاکيد بر اين که «نبايد انتظار داشته باشيم ظرف يک يا دو ماه اتفاق خاصي بيافتد و درياچه اورمیه پر از آب شود»‌، توضيح داد: اين موضوع دور از انتظار و غير منطقي است. البته من بارها موضوع درياچه اورمیه را پيگيري کرده ام. اما هنوز به نتيجه ويژه اي نرسيده ام و کار ويژه اي در اين زمينه انجام نشده است.
جهانگيرزاده در ادامه با اشاره به بودجه هاي اندکي که براي بهبود وضعيت درياچه اورمیه تصويب شده است، گفت: اگرچه اين بودجه ها تصويب شدند، اما هنوز کاري انجام نشده است. ما در يکي دو ماه گذشته درگير انتخابات بوديم و نتوانستيم موضوع را آن طور که بايد و شايد پيگيري کنيم. طبيعي است که بايد دوباره پيگيري وضعيت درياچه اورمیه را آغاز بکنيم.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سوال که چرا موضوع درياچه اورمیه به موضوعي امنيتي تبديل شد، گفت: يکي از مقصران اين جريان سازمان حفاظت از محيط زيست است. مسئولان سازمان عملکرد ضعيفي درباره درياچه اورمیه داشتند. البته نحوه عملکرد فعالان محيط زيست و بهره برداري رسانه هاي بيگانه از اين فعاليت ها نيز در اين موضوع بي تاثير نبود.
نماينده اورمیه با انتقاد از عملکرد ضعيف سازمان حفاظت از محيط زيست، گفت: سازمان محيط زيست توانايي دفاع جدي از محيط زيست را ندارد و طبيعي است که چنين مشکلاتي به وجود مي آيد.