۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

تمدید قرار بازداشت دانشجویان زندانی دانشگاه تبریز برای دو ماه دیگر


تک توران : صبح امروز 7-ام فروردین 1391 ابلاغیه ای از طرف قاضی هاشم زاده معاون دادستانی دادگاه انقلاب تبریز به دانشجویان زندانی دانشگاه تبریز ارائه شد که در آن خبر از تمدید قرار بازداشت این دانشجویان به مدت دو ماه دیگر داده است.
 روزبه سعادتی، محمد احدی و افشین شهبازی سه تن از دانشجویان دانشگاه تبریز می باشند که این قرار بازداشت مجدد برای آنها صادر شده است.همچنین در قرار بازداشت صادره جدید برای این دانشجویان نام ابراهیم رشیدی شاعر، نویسنده و فعال حقوق بشر آذربایجانی نیز ذکر شده است.
افشین شهبازی دانشجوی رشته کشاورزی به همراه ابراهیم رشیدی سوم بهمن سال گذشته-1390- در تبریزو در خانه ی دانشجویی شهبازی دتگیر شده اند.متعاقب آن روزبه سعادتی دانشجوی رشثه ی اقتصاد و محمد احدی فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی نیز به تاریخ 4 بهمن 1390 هر دو در منازل پدری خود در میانه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده اند.
محمد احدی، روزبه سعادتی به همراه افشین شهبازی پس از سپری کردن 50 روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریزوطی مراحل تحقیقات و بازپرسی 24-ام اسفند سال گذشته به بند مالی زندان تبریز منتقل شده اند.این در حالی است که ابراهیم رشیدی از زمان دستگیری در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری میشود.
دو روز قبل از این یعنی به تاریخ 5-ام فروردین امسال قرار بازداشت دیگری برای مهرداد کرمی دیگر دانشجوی بازداشتی این دانشگاه ابلاغ شده است که درآن قرار بازداشت وی به مدت 10 روز دیگر تمدید شده بود.