۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

پخش برنامه کودک تورکی!در تلویزیون اورمیه / هیچ مشکل امنیتی در کشور رخ نداد


تک توران : برای اولین بار پخش برنامه کودک به زبان ترکی از شبکه استانی آذربایجان غربی !

هیچ مشکل امنیتی در کشور رخ نداد.


همه تماشاگران تلویزیون سیمای استانی آذربایجان غربی که این روزها پای برنامه های کودک این شبکه می نشینند به طور حتم متحیرند و شگفت زده؛ چرا که تا به حال در عمر این شبکه چنین برنامه هایی به زبان مادری کودکان آذربایجان غربی ندیده بودند.
برنامه های کودک شبکه استانی با این بیم که ممکن است بچه ها در آینده نتوانند زبان رسمی کشور را به درستی صحبت کنند هرگز به زبان بومی محلی کار کودک تولید نکرده بود.
برنامه «شادمانه» با تهیه کنندگی و اجرای مجری توانمند کودک خانم غنی زاده، پیشتر با زبان فارسی و تقلید کورکورانه از برنامه های شبکه های سراسری برای کودکان برنامه پخش می کرد و هیچ ارمغان خاصی برای بچه ها نداشت.
اما این روزها کودکان ترک زبان آذربایجان غربی و والدینشان با خیال راحت می توانند پای تلویزیون بنشینند و از تولیدات سیمای استانی به زبان مادری خودشان لذت ببرند.
برخلاف نظر برخی سیاستگذاران رسانه ملی پرداختن به زبان مادری در کنار آشنایی با زبان رسمی کشور نه تنها مشکلی در یادگیری کودکان ایجاد نمی کند بلکه به عقیده روانشناسان و جامعه شناسان هوش و ذکاوت کودکان آشنا با دوزبان بیشتر از دیگر همسن و سالانشان است.
امید است روندی که سیمای استانی در پی گرفته روز به روز تقویت شده و به تبع آن تولیدات برنامه هایی منطبق با آداب و رسوم و زبان و اعتقادات مذهبی و بومی منطقه بتواند بر افزایش مخاطبین این شبکه تاثیر به سزایی داشته باشد.
خبر از سئویم اورمو قیزی به نقل از اورمیه باکس