۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

بازجویی و تهدید هنرمند آزربایجانی توسط اداره اطلاعات اورمیه

تک توران : بنا به خبر های رسیده آقای ولی لطف دخت یکی از هنرمندان آزربایجانی چند روز قبل توسط اداره اطلاعات اورمیه به ستاد خبری این اداره احضار شده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است. این هنرمند برجسته که دارای مدرک دکترای هنر نیز میباشد قصد داشت همراه با گروهی 15 نفره اقدام به اجرای نمایشی با موضوع فداکاری های انور پاشا برای آزبایجان در شهر آدانای ترکیه کند که طی تهدید وزارت اطلاعات مجبور به لغو برنامه شد.
این هنرمند نامی همچنین طی سالیان گذشته اقدام به برپایی چندین نمایش در آزربایجان با مضامین ملی کرده است.

لازم به ذکر است که بازجو اقدام به تحریک و تشویق آقای لطف دخت برای ترک کلی کشور و زندگی در خارج از کشور را کرده است. ذکر این نکته لازم است که آقای لطف دخت فرزند شهید بوده و سالهاست کارمند اداره ارشاد اورمیه است اما به دلیل افکار هویت طلبانه وی، اجازه هیچ گونه پیشرفتی در این اداره به وی داده نمیشود.

این اولین بار نیست که برنامه های فرهنگی و افراد هنرمند آزربایجانی با این گونه سنگ اندازی ها روبرو میشوند. سالهاست که هم وزارت اطلاعات و هم اداره ارشاد اجازه برپایی یک مراسم فرهنگی سالم و مفید آزربایجانی را در اورمیه نمیدهد ولی هر روزه شاهد اجرای مراسمات بی محتوا و کنسرت هایی بدور از اخلاق در اورمیه هستیم. کسانی که شاهد اتفاقات رخ داده طی این مراسمات بوده باشند گواه زیر پا گذاشتن ساده ترین مبانی اخلاقی جامعه در این اماکن هستند،جالتر این که هیچ یک از ارگان های مسئول، کوچترین نظارتی را بر این مراسمات اعمال نمیکنند. این نیز باعت تشدید علامت های سوال در اذهان مردم اورمیه میشود.