۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

تجمع اعتراضی ترکان آذربایجانی ساکن ترکیه نسبت به بازداشت فعالین در مقابل سفارت ایران ــ ویدئو و تصاویر


تک توران : ترکان آذربایجانی ساکن ترکیه امروز 27 اسفندماه از ساعت 12 تا 13 در مقابل سفارت ایران در آنکارا تجمع اعتراضی تشکیل دادند.  در این تجمع ترکان آذربایجان شمالی و جنوبی که حضور یافته بودند نسبت به دستگیری ترکان آذربایجان در ایران بخاطر فعالیت در راستای احقاق حقوق ملی اعتراض نمودند. در پایان تجمع بیانیه‌ای از طرف ترکان آذربایجانی ساکن در ترکیه هم خوانده شد.  این بیانیه را آقای علیرضا مختاراوغلو خواندند.

اخیرا موج جدید بازداشت‌ها در آذربایجان جنوبی صورت گرفته است.  هر روز فشار‌ها بر فعالین ملی بیش از پیش می‌باشد. روزنامه‌نگار و مدرس جامعه‌شناسی و ترکی آذربایجانی مهندس ابراهیم رشیدی( ساوالان) هنوز هم در سلول انفرادی اطلاعات تبریز به سر می‌برد. روزبه‌ سعادتی، محمد احدی، افشین شهبازی و مهرداد کرمی که از مدرسان ترکی آذربایجانی می‌باشند در زندان تبریز بلاتکلیف می‌باشند.  ناصر دراز‌شمشیر ماههاست که در زندان بلاتکلیف می‌باشد. رسول بدلی برای گذراندن دوره‌ی محکومیت دو ساله‌اش بیش از یک سال است که در زندان تبریز می‌باشد. سالار طوری و وحید حبیب چشمه هم از 21 فوریه امسال دستگیر شده‌اند.

مبارز شناخته‌ شده‌ی آذربایجانی سعید متین‌پور از سال 2008 در زندان اوین زندانی است و بخاطر حکم 8 ساله‌اش تا سال 2016 در زندان خواهد بود. سعید متین‌پور وضعیت وخیم جسمی دارد. مامورین اطلاعات از انتقال او به بیمارستان ممانعت به عمل مي‌آورند. یک بار هم مامورین خواستند آقای سعید متین‌پور را با دست‌بند و پا بند به بیمارستان ببرند که با اعتراض سعید متین‌پور مواجه شدند. وی با این شرایط از رفتن به بیمارستان امتناع کرد.   

این تجمع، اعتراضی نسبت به تمامی فشارهای است دولت ایران بر فعالین ملی بود 
ویدئویی از این تجع را از لینک زیر می توانید دریافت کنید