۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

سوزش سایت « بای بک » از چه سبب است ــ طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی


تک توران : اعلام وجود و درج منشور سیاسی طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی در سایتهای ملی سبب ناراحتی و سوزش برخی همچون سایت جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) شده است .
اما این سوزشها از چه سبب است ؟

به نظر می رسد عدم همفکری طیف مستقل با سایت مخرب وهمکار جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) اولین سبب ناراحتی این سایت ضد حرکت ملی ، است . طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی با توجه به رفتار موذیانه این سایت در طول چند سال اخیر کاملاً از ماهیت این سایت با خبر است . به هین دلیل هم بود که بیانیه منشور طیف فعالین مستقل به این سایت فرستاده نشد .
اما این سورشها دلایلی دیگر هم دارد . کسانی که با عملکرد این سایت به ظاهر آزربایجانی آشنا هستند می دانند که عوامل جیره خوار جمهوری اسلامی ایران در این سایت همواره سعی کرده اند در مقابل هر جریانی که در نهایت به اتحاد و همبستگی فعالین ملی آزربایجانی می انجامد با دروغ پراکنی و اتهام زنی سعی در تخریب این جریان بکنند .
به همین منظور هم عوامل این سایت با درج مطلبی گزاف به خیال خام خویش در صدد تخریب طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی و سنگ اندازی در شکل گیری جریان طیف هستند .
متاسفانه برخی نیز که نام تشکیلات ملی بر خود نهاده اند دانسته یا ندانسته در گرداب سیاستهای شوم سایت جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) افتاده اند . متاسفانه کسانی نیز در فضای مجازی از دیگران می خواهند صدای طیف مستقل را خفه و بایکوت کنند امری که هرگز به آن نائل نشده و نخواهند هم شد .
در مطلبی که سایت بای بک با عنوان ( طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ، فتوکپی ناشیانه گاماج ! احمد اوبالی ) چاپ کرده است به خیال خود می خواهد طیف مستقل را که یک جریانی شکل گرفته در داخل آزربایجان جنوبی است را با لجن پراکنی ناشیانه خود به تشکیلات گاماج و جناب آقای احمد اوبالی ربط دهند .
طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ضمن احترام به تمامی تشکیلاتهای ملی صراحتاً جریان طیف مستقل را جریانی شکل گرفته در داخل آزربایجان جنوبی و جریانی کاملاً مستقل اعلام می دارد و این اتهامات خیالی را محکوم و رد می کند .
در زیر توجه خوانندگان محترم را به رفتار موذیانه و مغرضانه سایت بای بک نسبت به ارتباط دادن طیف مستقل با گاماج جلب می کنیم .
سایت بای بک مدعی است که منشور طیف مستقل عیناً کپی شده از قطعنامه کنفرانس آمستردام !! است . هر انسان عاقلی با در کنار هم قرار دادن منشور طیف مستقل و بیانیه آمستردام کاملاً متوجه دروغ پراکنی سایت بای بک می شود .
منشور طیف مستقل در 11 بند و قطعنامه ( مرامنامه ) گاماج در 12 بند است .
از 11 بند آورده شده در منشور طیف مستقل فقط بندهای 2 ، 3 ، 5 ، 8 ، 9 و 10 تا حدودی شبیه به بندهای بیانیه آمستردام است . بقیه بندهای منشور در برخی بند کاملا از لحاظ ساختاری با ساختار قطعنامه آمستردام متفاوت است . البته کاملا هم طبیعی است که برخی از بندهای منشور با منشور دیگر تشکیلات آزربایجانی شباهت داشته باشد چرا که این بندها از اصول لاینفک حرکت ملی آزربایجان و از اصول طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی است .
آقایان احمقانه با چاپ چنین تبلیغات منفی و مسخره ای در حقیقت به شعور ملت آزربایجان توهین می کنند . نکند عالیجنابان انتظار دارند مثلاً طیف مستقل به جای رسمی شدن زبان تورکی آزربایجانی ، خواستار رسمی شدن زبان فارسی ! در آزربایجان جنوبی باشند و یا انتظار دارند که طیف مستقل از آزادی بیان و سندیکاها و غیره حرفی نزند ؟ مسخره تر از این نمی توان نتیجه گیری کرد . ما از شما سوالی داریم آیا مرامنامه تشکیلاتهای دیگر به غیر از گاماج را دیده اید ؟ آیا آنها را هم متهم به کپی برداری از گاماج می کنید ؟
نکته دیگر که لازم است گفته شود این است که ما خود، از سیاست بایکوت گوناز تی وی دلخورهستیم مسولان محترم سایت گوناز تی وی تا کنون برخی از نوشته های طیف مستقل را بایکوت کرده اند . مراتب اعتراض خود را نیز قبلا کتباً به ایمیل رسمی سایت گوناز تی وی ارسال کرده ایم .
در انتها به عوامل جمهوری اسلامی ایران و خفتگانی که در منجلاب چنین سایتهای موازی دشمن افتاده اند با صراحت تمام می گوییم با پخش چنین افکار مسموم و دشمنانه هرگز اراده طیف مستقل را در مبارزه خود برای استقلال آزربایجان جنوبی نمی توانید شکست دهید . تبلیغات شوم شما ما را در ادامه راهی که گرفته ایم مسمم تر خواهد کرد .
روزی پرده ها خواهند افتاد و آن روز فعالین راستین حرکت ملی آزربایجان ، رو سفید و شما خائنین به وطن رو سیاه خواهید شد .
پنجشنبه 11 اسفند 1390
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
متن لجن پراکنی سایت جمهوری اسلامی ایران ( بای بک ) :
طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” فتوکپي ناشيانه گاماج احمد اوبالي!

باي بک آذربايجان | چهارشنبه, ۱۰- اسفند , ۱۱۰۱۱, ساعت ۲۳:۰۹
         

احمد اوبالي و شرکا که با مصادره برخي دست آوردهاي مرتبط با فعالان مستقل در خارج اقدام به ايجاد دو تشکل شبيه هم نموده است با مشابهي ديگر مواجه است! ايجاد برخي وبلاگها و سپس ارائه بيانيه هاي کجدار و مريز به نام “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” که با واکنش منفي بسياري از تشکلات سياسي و افراد سرشناس مواجه شد با ارائه منشور سياسي خود! دست متقلبان را از پشت بسته اند!

اين طيف تقريبا با کپي برداري ناشيانه از منشور ديکته شده براي اجلاس گفتگوي آمستردام که منجر به تشکيل گروه گاماج گرديد خود را هرچه بيشتر به طيف اوبالي نزديک معرفي کرده است! طيف اوبالي در داخل با مخالفتهاي بسيار و در خارج نيز با تقابلهاي بيشمار دست و پنجه نرم ميکند ولي به خاطر برخورداري از منابع اقتصادي مشکوک! هنوز ميدانداري کرده و به شاخ و شانه کشيدن ادامه ميدهد!

در ادامه٫ منشور به اصطلاح سياسي “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” عينا درج ميگردد. اين طيف نيز بدون آگاهي رساني و مشخص کردن کجايي و چگونگي وجود آذربايجان جنوبي٫ دفاع از آنرا از جمهوري اسلامي! واجب شمرده است. منشور ۱۲ گانه آمستردام براي آگاهي در ادامه درج شده است.

مشخص است که هدف نهايي دشمن در مقابل فعالان مستقل که گاها با ارائه راهکار و تحليل منطقي مسائل موجود باعث جلوگيري از تحريفات و خيانتها ميشده اند ايجاد تحريف و خرابکاري ميباشد. با ايجاد “طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی” شايد برخيها بيانديشند که فعالان راستين و مستقل آذدربايجاني خلع سلاح خواهند شد ولي همگان ميدانند که اينگونه تفکرات هيچ تاثيري بر گسترش روزافزون استقلال طلبي نداشته و نخواهد داشت. وقتي که احمد اوبالي صراحتا از عدم استقبال آذربايجان از جنبش سبز و يا عدم استقبال فعالان سياسي از اقدامات ضد تورکي در منطقه ابراز ناراحتي کرده و گله مند ميگردد٫ دشمنان ديگري نيز در کمين هستند تا از فرصت استفاده کرده و زمينه واگذاري امتيازات به دشمن را فراهم نمايند.

لازم به ذکر است که ايجاد يک تشکل منسجم و مستقل ميتواند مفيد باشد٫ ولي ايجاد تشکلات يکنفره و يا برخي اقدامات ساده لوحانه از سوي افراد مورددار نه تنها مفيد نبوده٫ بلکه باعث بي آبرويي حرکت ملي آذربايجان ميگردد. اميد است انتشار بيانيه ها و شعارهاي مزورانه و بدون ريشه هر چه سريعتر خاتمه يابد.

منشور سیاسی طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی

مقدمه :

حرکت ملی آزربایجان در روند مبارزات ملی آزربایجانیها بر علیه حاکمیت راسیستی ایران ، آرام آرام بر هویت ملی سیاسی خود افزوده است به طوری که لفظ حرکت ملی آزربایجان جنوبی همواره به عنوان چتری بوده است که تمامی گروهها و تشکیلات شکل گرفته در این پروسه ، خود گوشه ای از این چتر را تشکیل داده اند .

فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان که بی تردید تجمیع آنها بزرگترین اکثریت موجود در داخل حرکت ملی آزربایجان را تشکیل می دهند همواره به صورت شخصی یا گروههای کوچک توانسته اند تاثیراتی بر روند حرکت ملی آزربایجان بگذارند .

اینکه هیچ حرکت و هیچ ملتی نمی توانند به صورت گروهها یا افراد پراکنده به عنوان قدرتی بزرگ عرض اندام کنند به عنوان اصلی است که به هیچ وجه نمی توان آن را کتمان کرد .

در این که چرا تاکنون متاسفانه شاهد حضور گروهها و اشخاص مستقل در حرکت هستیم مسئله را می توان به اختصار در دو مقوله مورد ارزیابی قرار داد .

الف ) وجود اختلاف سلیقه در بین فعالین ملی
ب ) ضعف تشکیلاتهای موجود آزربایجانی در سازماندهی فعالین مستقل که خود ناشی از چند مورد زیر است :

۱وجود خفقان شدید از طرف حاکمیت

۲ضعف بنیه اقتصادی تشکیلاتهای ملی

۳متاسفانه برخی از تشکیلات سیاسی آزربایجانی به علت عدم درک صحیح از نوع مبارزه ملی ، وارد مبارزات تشکیلاتی و حفظ منافع تشکیلاتی شده اند و در این راه برخی متاسفانه کوشیده اند در مقابل سایر جریانها و تشکیلات سیاسی قرار گیرند . و همین مسئله باعث گشته است که نسبت به ورود افراد دیگر در تشکیلات حساسیت فوق العاده ای به خرج دهند .

۴برخی تشکیلات ملی به علت حفظ منافع تشکیلاتی در مقابل دیدگاههای فعالین مستقل ، روند بایکوت را برگزیده اند .

۵تشکیلاتهای ملی گاهاً دچار نوعی خود بینی و عناد ورزی در مورد افکار خویش گردیده اند .

۶برخی تشکیلات محترم ملی متاسفانه در برخی از جریانات از فعالین مستقل به عنوان سیاهی لشگر استفاده کرده اند .

تمامی این موارد و موارد مشابه دیگر ما را بر این داشت که برای هر چه متحد کردن و جذب حداکثری فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان و جلوگیری از به انزوا کشیده شدن و هدر رفتن انرژی فعالین مستقل و مهمتر از همه بخشیدن شخصیت سیاسی به گروه بزرگی به عنوان فعالین مستقل درون حرکت ، تفکر طیف فعالین مستقل را به عنوان تزی جدید در حرکت ملی آزربایجان مطرح کنیم .
برای رسیدن به اهداف اصلی طیف مستقل که همانا جذب حداکثری فعالین مستقل و تزریق این طیف به حرکت برای رسیدن به توده عظیم ملی و قدرتمند در حرکت به خصوص در داخل آزربایجان جنوبی است منشور سیاسی طیف به شرح زیر ارائه می شود .

۱طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی نماینده کل فعالین مستقل حرکت نبوده و چنین ادعایی را هم نمی کند . اما طیف مستقل برای جذب حداکثری فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی تلاش می کند .

۲طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ، جمهوری اسلامی ایران و کلیه جریانات سیاسی که دارای ذهنیت راسیست فارس می باشند را دشمن ملت آزربایجان می داند . و هر گونه همکاری با این جریانات را بر خلاف منافع ملی آزربایجان و خیانت به ملت بزرگ آزربایجان می داند .

۳طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان خواستار تشکیل دولت ملی آزربایجانی در چهارچوب مرزهای تاریخی آزربایجان جنوبی است و برای این هدف مبارزه می کند . نوع دولت ملی را ملت آزربایجان تعیین خواهند کرد .

۴طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی در مقابل هر جریانی که قصد ایجاد بایکوت سیاسی
( در چهارچوب منافع ملی آزربایجان ) در حرکت ملی که نتیجه آن در صورت آزادی آزربایجان جنوبی، به قدرت رسیدن جریانهای توتالیتر خواهد بود به شدت مبارزه خواهد کرد .

۵طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی زبان تورکی آزربایجانی را زبان رسمی دولت ملی آزربایجان جنوبی می داند .

۶طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ، تشکیلات نیست و فراجناحی می اندیشد .

۷طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی در عین اینکه درمقابل هرگونه تک روی جناحی ، القاء فرهنگ مصادره و ایجاد اختلاف در حرکت خواهد ایستاد ، در مقابل هر گونه انحراف در حرکت نیز سکوت نخواهد کرد .

۸طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی خواستار برابری حقوق زن و مرد در آزربایجان است.

۹طیف مستقل در مقابل کلیه احکام ضد انسانی اعم از احکام شرعی و غیر شرعی که در مغایرت با قوانین کنوانسیون حقوق بشر است خواهد ایستاد و برای برچیدن چنین احکامی همانند حکم اعدام و سنگسار مبارزه خواهد کرد .

۱۰ طیف مستقل خواستار آزادی بیان ، دمکراسی و آزادی احزاب سیاسی در چهارچوب منافع ملی آزربایجان است .

۱۱طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی حاضر به همکاری و همفکری با تمامی تشکیلاتهای ملی آزربایجانی در چهارچوب منافع ملی آزربایجان است . طیف مستقل هرگز مخالف متشکل شدن در بدنه حرکت ملی آزربایجان نیست و برای افزایش قدرت تشکیلاتهای ملی کمک خواهد کرد .

۹ اسفند ماه ۱۳۹۰

كنفرانس ديالوگ آمستردام به تاريخ ۲۱ آذر ۱۳۸۸ با در نظر گرفتن وسعت و عمق جنبش ملي آذربايجان و تنوع كليه نظرگاههاي موجود، ۱۲ بند زير را به عنوان اصول پايه مشترك جنبش به تصويب ميرساند:

۱-كنفرانس، جمهوري اسلامي ايران را به عنوان سمبول كنوني راسيسم فارس در راه مبارزه براي آزادي ملي ملت تورك آذربايجان جنوبي مانع اساسي مي­شمارد، چرا كه اين رژيم در تقابل با هرگونه تحول دمكراتيك است.

۲-هدف جنبش آزاديخوهانه ملي آذربايجان، برقراري دولت ملي-دموكراتيك در آذربايجان و دفاع از حقوق ديگر خلقهاي تورك خارج از حدود سرزمين تاريخي آذربايجان است. حق تصمیم نهائی برای تعیین سرنوشت خود، فقط در ید صلاحیت ملت ترک آذربایجان می باشد.

۳-جنبش ملي آذربايجان طرفدار تشكيل دولتي سكولار است و در اين راه مبارزه مي­كند.

۴- زبان توركي (توركي آذربايجاني) بايد زبان رسمي و دولتي آذربايجان باشد و براي تمامي توركاني كه در كشور زندگي مي­كنند، بايد شبكه­هاي رسانه­اي توركي تأسيس شود. بايد رشد علمي، تكنيكي و اقتصادي آذربايجان تأمين شده و سطح زندگي ملت ما به سطح كشورهاي توسعه يافته دنيا ارتقا يابد.

۵-جنبش ملي آذربايجان براي تأمين برابري حقوق زنان با مردان در تمامي عرصه­ها مبارزه مي­كند.

۶-كليه آزاديهاي مدني چون آزادي دين، مذهب، اعتقاد، وجدان، مطبوعات، سنديكاها، احزاب سياسي، لباس و طرز زندگي بايستي بدون هيچ قيد و شرطي تضمين شوند.

۷-جنبش ملي آذربايجان با اعدام و هر نوع شكنجه بطور قطعي مخالف است.

۸- جنبش ملي با سياست تغيير تركيب جمعيتي آذربايجان از سوي جمهوري اسلامي ايران بعنوان نماينده راسيسم آريايي مخالفت كرده و خواهان مبارزه مشترك همراه با ديگر ملتهاي تحت ستم بر عليه اين رژيم است.

۹-نيروهاي آذربايجان فعال در خارج بايستي براي نيل به اهداف فوق، سير مبارزه ملي در داخل را با دقت تعقيب نموده و براي اين مبارزه از نهادهاي بين المللي حقوق بشر كسب حمايت بكنند، بايكوت خبري رسانه­ها عليه آذربايجان را بشكنند و در تمام دنيا براي تأمين منافع آذربايجان به سازماندهي فعاليتهاي لوبيستي بپردازند.

۱۰-جنبش ملي آذربايجان جنوبي، جرياني مستقل، دموكراتيك و مدرن است.

۱۱-جنبش ملي آذربايجان جنوبي براي اجراي مفاد بيانيه جهاني حقوق بشر و كونوانسيونها و معاهدات بين المللي وابسته بدان در آذربايجان مبارزه مي­كند.

۱۲-كنفرانس ديالوگ آمستردام با تكيه بر اصول پايه فوق، تمامي سازمانها و اشخاص فعال در درون جنبش ملي آذربايجان را به ايجاد مكانيزمهاي مناسب براي همكاري في مابين فرا مي­خواند.

ياشاسين آذربايجان !
ياشاسين ميللي بيرليگيميز ! (زنده باد وحدت ملي ما !)
آمستئردام ۲۱ آذر ۱۳۸۸ (۱۲ دسامبر ۲۰۰۹)

توضیح : تک توران حق دفاع را برای کسانی که در این متن از آنها نام برده شده  قائل است و در صورت دریافت هر جوابی کاملا دمکراتیک نظرات بقیه را نیز چاپ خواهد کرد .