۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

گزارش صفحه فیسبوک طیف مستقل از بازی تیمهای تراختور و سپاهان ــ ویدئوها


تک توران : امروز دوشنبه 22 اسفند 1390 یک بازی حساس از سری بازیهای فوتبال لیگ برتر بین تیمهای تراختور آزربایجان و سپاهان اصفهان در استادیوم سهند تبریزانجام پذیرفت که در نهایت تیم محبوب آزربایجان توانست با ارئه بازی بسیار هوشمندانه و منطقی با حساب یک بر صفر میهمان خود را شکست دهد .
از نکات مهم این بازی بارش برف بسیار سنگین شب گذشته در تبریز و اطراف بود که سبب گردیده بود بر خلاف انتظار تماشاگر کمتری از این بازی دیدن کند .
تنها گل این دیدار توسط بازیکن خارجی قرمزپوشان آزربایجان رودریگو توزی در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید . هر دو تیم به خصوص تراختور در طول بازی موقعیتهای بسیار خوبی برای گلزنی داشتند که بر اثر بی دقتی مهاجمین فرصتها از دست رفت .
امیر قلعه نوعی با به کار بستن تاکتیک پرس از جلوی دفاع تیم مقابل عملا توانست رابطه بین خطوط دفاع ، هافبک و مهاجمین این تیم را خنثی کند . خط هافبک تراختور در این بازی یکی از بهترین نماشهای خود را از خود نشان داد .
اما حدود 25 هزار هواداری که علی رغم بارش برف و هوای بسیار سرد ورزشگاه به استادیوم آمده بودند پرشورانه 90 دقیقه تیم محبوب شان را تشویق کردند . از جمله شعارهای این بازی مثل همیشه شعارهایی همچون آزربایجان یاشاسین ، آزربایجان وار اولسون ایسته مین کور اولسون ، تؤرکلرین ایفتیخاری تراختور تراختور و غیره بود .
هواداران در پایان بازی بازیکنان و کادر مربی گری تراختور را شدیدا مورد تشویق خود قرار دادند .
بعد از بازی در کریدور ورزشگاه شعارهایی بر علیه زیاده خواهان تروریست کورد و در حمایت از سولدوز قهرمان و شهرهای آزربایجان غربی داده شد .
به علت بارش برف شدید بسیاری از راههای شهرستانهای اطراف تراختور بسته بود این نیز یکی از دلایل کاهش هواداران بود .
تراختور با این برد 49 امتیازی شد و به فاصله 3 امتیاز اختلاف با تیم سپاهان بر جایگاه دوم جدول تکیه زد .

منبع : « صفحه فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »

ویدئوها را از لینکهای زیر دریافت کنید :