۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

حضور ولایتی در آمریکا برای برقراری روابط تهران- واشینگتن



تك توران : سایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران، از حضور علی اکبر ولایتی مشاور آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در آمریکا، برای پی گیری برقراری روابط با این کشور خبر داده است.

در خبر "کلمه" آمده است: "خبرهای عجیبی از تحرکات حاکمیت در مراوده با آمریکا به گوش می رسد."

در ادامه این خبر آمده است: "گفته می شود که علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امور بین الملل به ایالات متحده سفر کرده و در تلاش برای برقراری باب مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا است."

بنا بر این گزارش: "شنیده شده که حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز در این سفر، ولایتی را همراهی می کند."

سایت "کلمه" خاطرنشان کرده است که این سفر از دید افکار عمومی مخفی نگه داشته شده و رسانه های رسمی حتی اخبار اخیر رسانه های بین المللی درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا و واکنش های دو طرف به آن را نیز چندان پوشش نداده اند.

این سایت پس از آن سوال هایی درباره دلایل مخفی نگاه داشتن این خبر از افکار عمومی مطرح کرده و به سیاست های دوگانه جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده است.

در روزهای اخیر، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" از توافق مقام های آمریکایی و ایرانی برای مذاکرات مستقیم اتمی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده بود. این خبر را البته مقام های آمریکایی و ایرانی تکذیب کردند 
العربيه