۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

تقدیم به فردین مرادپور ... ــ محمد احدی


تك توران : سئوگی سئوگی ایله

درد دردله اونودولور

اونودولاجاق بوتون نغمه لر

اونودولاجاق اونودولماز هر نه وار (واقیف بایاتلی)

»مردم ایران حافظه تاریخی ضعیفی دارند» جمله ای آشنا که اکثر با سوادان و بی سوادان این مملکت آنرا تکرار می کنند. این جمله را با شعر بالا در نظر بگیرید. به نظر شما این اختلال حافظه تاریخی این جغرافیا ریشه ژنتیکی و وراثتی دارد یا اینکه مردم این جغرافیا فرصت به یاد نگاه داشتن تمامی مصائب و درد ها را ندارند؟!

قریب 80 سال است ملت مظلوم من هر سال دردی تازه را تجربه می کند و هر سال با مصیبتی دیگر دست و پنجه نرم می کند. از کشتار فرهنگی و تحقیر و توهین گرفته تا قتل عام دسته جمعی. از نابودی محیط زیست اش تا بی تفاوتی به زلزله اش.

و دیروز دردی تازه ...

با خبر شدیم فعال حرکت ملی سرزمین من دیروز با شدیدترین هتاکی زنجیربانش مواجه شده. زنجیر بانی که بی هیچ دلیل و بهانه ای با رفتار هیستیریک فردین مرادپور را مورد ضرب و شتم قرار داده.

اما مسئله ای که بیش از ضرب و شتم فردین مرادپور عذاب آور و دردناک است بی تفاوتی و رفتار تعدادی از هم قطاران عزیزم هست. هم قطارانی که به قول احمدی نژاد دوست هنگام خوشی اند !!

فردین جان خیالت راحت، تو در اعتصاب غذایت باش ما اینجا به فکر بندگی حقوق ماهیانه خودمانیم! تو به فکر التیام زخمهایت باش ما به فکر کارهای Full time و کالج خود هستیم!

آنجاق من سنی هر باهار

یئنیدن سئومک اوچون، یئنیدن اونوداجاغام ...