۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

اعتصاب غذای فردین مراد پور وارد سومین روز شد


تك توران : فردین مراد پور فعال مدنی آزربایجان  از روز چهار شنبه در اعتراض به ضرب و شتم خود در اعتصاب غذا بسر می برد . بنا به اخبار رسیده وی از روحیه بالائی برخوردار بوده اما  وضعیت جسمی  مطلوبی ندارد . مادر فردین مرادپور برای پیگیری خواسته های فرزندش به دفتر رئیس زندان تبریز مراجعه می کند که وی ( استادی ) اظهار می کند که اگر او هم به جای رضا زاده (ضارب اصلی) بود فردین را مضروب می کرد .سپس  مادر این مبارز به دفتر قاضی ناظر زندان( نجار) رفته و موضوع را با وی مطرح می کند که قاضی ناظر قول مساعد برای پیگیری موضوع را می دهد . مادر فردین یادآور شده اگر فرزند وی جرمی هم مرتکب شده باشد باید در دادگاه صالحه رسیده شود .

فردین مراد پور اعلام داشته که به دنبال وکیلی برای پیگیری شکایت خود می باشد و مادرش نیز  فردا برای اعلام شکایت از مسئولین زندان به دادگستری مرکزی تبریز خواهد رفت .

گزارش فوق می افزاید که علت این برخورد غیر قانونی مسئولین زندان تبریز با فردین مرادپور نامه ها و درخواست های مکرر وی  از مسئولین زندان برای اجرای آیین نامه اجرائی سازمان زندانها می باشد . دیگر زندانیان نیز از این خواست های قانونی فردین حمایت کرده و رفتار مسئولین زندان در قبال مرادپور را غیر قانونی می دانند .

 بنا به این گزارش بند7 مخدره که فردین مرادپور جدیدا به آن منتقل شده بیشتر از ظرفیت استاندارد زندانی داشته و بسیاری از آنها  کف خواب هستند و نیز مواد مخدر علنا خرید و فروش و با سرنگ های مشترک استفاده می گردد و خطر انتقال بیماری های هپاتیت و ایدز و ... دیگر زندانیان بند را تهدید می کند .