۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

بازتاب اخبار فعالين زنداني آزربايجان جنوبي ( فردين مرادپور ، وحيد حبيب چشمه ، وحيد راستگو ، محمد اسكندرزاده و افسانه توقير در روزنامه " خالق جبهه سي " جمهوري آزربايجان شمالي



تك توران : 
بازتاب خبری دهمین روز اعتصاب غذای فردین مرادپوردر روزنامه خالق جبهه سی جمهوری آزربایجان


بنا به گزارش صفحه فیس بوکی فردین مرادپور ، روزنامه خلق جبهه سی  جمهوری آزربایجان دیروز در گزارشی مفصل به بررسی وضعیت جسمی و روحی فردین مرادپور پرداخت . این روزنامه ، با تیتر « فردین مرادپور در زندان در اعتصاب غذا به سر می برد » با اشاره به شروع اعتصاب غذای مراد پور از روز سوم ماه اکتبر ٬به شرح آزار و اذیت های جسمی و روحی وی پرداخته  و نیز ازشیوع گسترده بیماری های ایدز و هپاتیت در بند 7 معتادین زندان مرکزی تبریز  خبر می دهد .


فردین مراد پور که در پی نگارش نامه های اعتراضی نسبت به عدم اجرای آیین نامه داخلی زندانها هفته گذشته مورد ضرب و شتم مسئولین زندان قرار گرفت ، در واکنش  به ضرب و شتم و انتقال غیر قانونی خود به بند 7 مخدره دست به اعتصاب غذای خشک زده است .

روزنامه خلق جبهه سی در ادامه این مطلب ضمن شرح فعالیت های سیاسی فردین از سن ۱۴ سالگی تا زمان دستگیری و محاکمه٬ به  شروع به کار صفحه فیس بوکی و کمپین امضا برای آزادی فردین مراد پورنیز اشاره کرده است .

 این در حالی است که با گذشت 10 روز از اعتصاب غذای فردین مرادپور به جز سایت هرانا ٬ قریب به اتفاق سایت ها و خبر گزاری های فارسی زبان خارجی این موضوع را کاملا در بایکوت خبری قرار داده اند .

لینک گزارش خبری روزنامه خالق جبهه سی در جمهوری آذربایجان :



http://www.xalqcebhesi.az/?p=109520




 
انعکاس خبر محکومیت فعالین مدنی آزربایجان «افسانه توقیر،وحید حبیب چشمه ،وحید راستگوو محمد اسکندرزاده » در روزنامه خالق جبهه سی جمهوری آزر بایجان

روزنامه خالق جبهه سی جمهوری آزربایجان دیروز درادامه بازتاب اخبارمربوط به حرکت ملی آذربایجان جنوبی به خبرمحکومیت چهار تن ازفعالین حرکت ملی پرداخته است . این روزنامه در گزارش خبری مربوط به اعتصاب غذای فردین مرادپور در بخشی دیگر روند محاکمه چهار تن ازفعالین  حرکت ملی را بررسی کرده است .

بنا به این گزارش خبری ، دادگاه رسیدگی به اتهامات  فعالین مدنی آزربایجان جنوبی، خانم افسانه توقیر، وحید حبیب چشمه ، وحید راستگو و محمد اسکندرزاده که در مورخ 2012/10/01 روز دوشنبه، با حضور وکلای ایشان (جعفر افشارنیا و علی عباس زاده و خانم فاطمه ستاری ) برگزار شده بود ، طبق احکام صادره هر یک به یکسال حبس محکوم شدند . اتهام خانم افسانه توقیر ، تبلیغ علیه نظام و اتهام وحید حبیب چشمه و محمد اسکندرزاده فعالیت تبلیغی علیه نظام و مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اتهام وحید راستگو نیز فعالیت تبلیغی علیه نظام و مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و توهین به رهبری بیان شده است .  گفتنی است مبنای این اتهامات در نظر مراجع اطلاعاتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران ،انتشار نشریه «سوسما» و ایجاد وبلاگ «سوسوز گؤل» می باشد .

این روزنامه سپس به روند بازجویی و محاکمه این فعالین مدنی توسط  بازپرس هاشم زاده و قاضی حمل بر پرداخته و شکنجه و نقض حقوق  قانونی  ایشان در روند رسیدگی قضایی به این پرونده را مورد تاکید قرارداده است .

لازم به ذکر است ، بازپرس هاشم زاده و قاضی حملبر در سال های اخیر  مرتکب  بیشترین  رفتارها و اقدامات ناقض حقوق بشری از جمله ایراد انواع شکنجه های جسمی و روحی و همچنین صدور احکام سنگین و نامتناسب با جرائم ارتکابی بر علیه فعالین حرکت ملی آزربایجان شده اند .

لینک مربط به این گزارش خبری روزنامه خالق جبهه سی در جمهوری آذربایجان :

http://www.xalqcebhesi.az/?p=109520