۱۳۹۱ مهر ۱۶, یکشنبه

ساخت بزرگراه تبریز - ارمنستان با پول مردم تبریز !!


تك توران : بر اساس تعریف وزارت کشور، شهرداری نهادی عمومی و مستقل از دولت است که توسط شورای شهر اداره می شود. درامد هر شهرداری از محل عوارض ها و منابع مختلفی است که شهرداری از شهروندان هر شهر دریافت می کند، تامین می شود و دولت هیچ کمکی به شهرداری ها نمی کند.در مقابل این درامد، شهرداری ها موظف به هزینه کردن درامدشان در خدمات و عمران شهر خود هستند. 

 
در این بین شهرداری کلانشهر تبریز با دستور دولت مرکزی اقدام به ساخت بزرگراه تبریز- ارمنستان می کند و قسمت قابل توجهی از درامد شهر را در این پروژه هزینه می نماید.

 
این درحالی است که بر اساس قانون، وزارت راه و شهرسازی از محل درامدهای ملی وظیفه ساخت بزرگراهها و آزاد راههای خارج از محدوده شهر را دارد

 
با این کار قسمت زیادی از عوارضی که مردم تبریز برای عمران شهرشان به شهرداری پرداخت می کنند در یک پروژه ملی هزینه میشود

 
این در حالی است که ساخت بزرگراه تبریز - ارمنستان فاقد هرگونه توجیه اقتصادی است. ضمن اینکه با توجه به اشغال قره باغ آذربایجان توسط ارمنستان ساخت چنین پروژه ای توسط کشوری که ادعای حمایت از مسلمانا را دارد جای بسی تاسف را دارد

 
همچنین هزینه کردن پول مردم تبریز بدون اطلاع آنها در یک پروژه ملی آن هم در پروژه ای که در راستای منافع ارمنستان، دشمن آذربایجان می باشد باعث ناراحتی مطلعین گردیده است.