۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

پیشنهاد شعارهای جدید اقتصادی برای حرکت ملی آزربایجان


تك توران : حدود 3 ماه پیش طی مطلبی * 1 * پیش بینی روزهای اخیر و احتمال وقوع شورشهای مردم به علت وضعیت بد اقتصادی را کرده بودیم .
در آن مطلب اشاره به تدوین شعارهای ملی اقتصادی گردیده بود . چرا که نبود شعارهای درست و هدفدار در یک حرکت اعتراضی خیابانی در وهله اول نشانگر هدفدار نبودن آن آکسیون و در نهایت تاثیر منفی بر تجمعات اعتراضی گذاشته و حتی نبود شعارهای هدفدار سبب خواهد گردید که چه بسا اصلاً حرکت اعتراضی استارت نخورد.
.
بنابراین در راستای مطلب قبلیمان و با توجه به اقتضای شرایط کنونی ، فعالین ملی آزربایجان و کارگروه شعارسازی برای حرکت ملی آزربایجان جهت حضورهای اعتراضی احتمالی ملتمان ، اقدام به ساخت شعارهای تاثیرگذار حول مسئله تبعیض و تضییق اقتصادی بر علیه ملت آزربایجان از طرف حاکمیت کرده اند 
.
امید است با توجه به شرایط حساس کنونی تمامی طیفهای ملی بر سر این شعارها به توافق برسند و زمینه را برای حضور اعتراضی در آینده ای نزدیک عملی سازند چرا که زمان اصلاً به نفعمان حرکت نمی کند. 

شعارهای جدید عبارتند از 
 :
ــ ایش سیزلیق ، پولسوزلوق – سوسدوقجا بیز اوتوزدوق ( سس سالمادیق اوتوزدوق )
ــ اؤز الیم اؤز باشیم ــ سس وئر منه یولداشیم
این دوشعار می تواند به عنوان شعارهای " استارتر " در حرکات خیابانی زمینه را برای تجمع معترضین ایجاد کرده و در آینده میتوانیم سر شعارهای جدید اقتصادی ــ ملی دیگر همفکری داشته باشیم . ضمن اینکه شعارها باید نسبت به نوع گسترش اعتراضات تغییر و تکامل یابند .
نیز میتوان در این بین از شعارهای قبلی ساخته شده توسط فعالین ملی همچون " آزربایجان تالاندی ــ میللت اویان آماندی " و ... استفاده کرد .
حرکت ملی آزربایجان باید حرکت اعتراضی و پتانسیل موجود برای اعتراض را کاملاً ماهرانه مدیریت کند . انتخاب شعارهای اولیه و به تبع آن با گسترش اعتراضات ، لزوم تغییر فاز در شعارها از جمله نکاتی مهم است که از هم اکنون باید تدوین و برنامه ریزی گردد .
* 1 * : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=324871560935962&set=a.239572426132543.54992.238252946264491&type=1&theater
« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »
14 مهر ماه سال 1391