۱۳۹۱ مهر ۲۱, جمعه

حراج آذربایجان توسط دکتر رضا مریدی ــ آتابای همدانی


تك توران : هر چند که سخنان سطحی و بی ارزش آقای دکتر رضا مریدی در حمایت از پان ایرانیستهای افراطی و اعتراض بی مورد ایشان به نظر جناب سناتور دنا روراباکر، ارزش پاسخ ندارد ولی چون جمهوری اسلامی ایران و سلطنت طلبان فاسد از سخنان ایشان بعنوان یکنفر آذربایجانی استفاده تبلیغاتی می کنند، بناچار نباید بی پاسخ بماند.

 
سخنان آقای رضا مریدی را نه میتوان «نظر» نامید و نه حتی «شعار». بلکه میتوان «سفارش» نامید. جملاتی بی محتوای و بدون منطق که توسط فارسهای افراطی و نا امید از آینده، به ایشان دیکته شده بود تا سخنان ضد بشری فارسها از حلقوم یکنفر ترک خارج شود. در حقیقت فارسها با اجاره حلقوم آقای دکتر رضا مریدی، سخنان فاشیستی خود را از زبان یکنفر ترک ارائه دادند. سخنان مسخره ایکه آقای رضا مریدی ارائه کردند، چنان ضد و نقیض و بچگانه بود که آدمی حیرت میکند، آیا آقای رضا مریدی ابتدا تفکر میکند و بعد صحبت می نماید یا برعکس، ابتدا صحبت میکند و بعداً تفکر می نماید؟

 
به چند نمونه از حرفهای ضد و نقیض دکتر رضا مریدی توجه نمائید:

1 . آقای دکتر مریدی در جائی می گوید: اتحادیه اروپا در حال یکی شدن است، پس چرا ایران باید تجزیه شود. اما درست چند ثانیه بعد اشاره میکند که اروپا در حال تجزیه شدن است و از استقلال اسکاتلند از بریتانیا، تجزیه چکسلواکی و اسپانیا سخن میرانند!! گویا آقای رضا مریدی، ابتدا شلیک میکند و بعد نشانه می گیرد! آیا بهتر نبود قبل از بیان چنان حرف ضد نقیض و مسخره، ابتدا تفکر میکردند؟! (لازم به توضیح است که آقای مریدی تجزیه قریب الوقوع کشور هلند را نیز فراموش کردند بیان کنند.(



 .2آقای مریدی از یک طرف نگران نبود دموکراسی در ایران است و توصیه میکند که ایران را با کشورهای دموکراتیک مقایسه نکنید! ولی از طرف دیگر، نیمی از کلماتش «من ، باید» بود! یعنی همان کلماتیکه دیکتاتورهایی مانند هیتلر و استالین تکرار میکردند. شاید اگر هیتلر هم زنده بود، اشغال اراضی ممالک دیگر را با واژه زیبای «پان آرائیسم» یا «پان اروپائیسم» توجیه میکرد و با خائن نامیدن ژنرال دوگل فرانسوی، مستعمره شدن فرانسه زیر یوغ آلمان را توجیه میکرد.



3 .آقای رضا مریدی می گوید که؛ ایران کشور دموکراتیک نیست. ولی حاضر نیست بگویند که چه کسانی دیکتاتوری را در ایران نهادینه کردند. آقای رضا مریدی فراموش کرده است که حکومت ملی و دموکراتیک دکتر مصدق ترک، توسط مشتی اراذل و اوباش مانند شعبان بی مخ فارس، طیب رضایی فارس و محمد رضا شاه فاسد، یعنی بنیان گزاران پان ایرانیسم سرنگون شد.



 .4آقای رضا مریدی از یکطرف صحبت از آزادی و دموکراسی برای ایران میکند، ولی از طرفی دیگر ازبرگزاری یک رفراندوم بمنظور سنجش میزان آراء تجزیه طلبان ایرانی به وحشت می افتد و شدیداً رأی گیری و نظر سنجی از مردم را محکوم میکند!!



آقای رضا مریدی چگونه ایران آزاد میخواهد بسازد که در آن رأی گیری و رفراندم جرم محسوب میشود؟!



5 . آقای رضا مریدی با یک لحن کوچه بازاری، تعداد تجزیه طلبان ایرانی را سه یا چهار نفر معرفی میکند!! ولی از طرف دیگر از مطرح شدن رفراندم برای تجزیه ایران توسط جناب سناتور «دنا روراباکر» چنان وحشت زده و عصبی میشود که آدمی حیران میماند که چرا آقای رضا مریدی از رأی سه یا چهار نفر تجزیه طلب اینهمه به نگرانی و وحشت افتاده است!! اگر ادعای آقای مریدی صحیح است که تعداد تجزیه طلبان سه یا چهار نفر است، قاعدتاً ایشان باید موافق رفراندم باشد تا با یک رأی گیری آزاد زیر نظر سازمان ملل، پان ایرانیستها پیروز شوند و چهار نفر تجزیه طلب فلک زده هم شکست خورده بروند پی کار خودشان.



 .6آقای رضا مریدی در جائی اعتراف میکند که مردم آذربایجان از حق آموزش زبان مادری خود محروم مانده است. ولی نمی گوید که چه گروهی این حق را از مردم آذربایجان سلب کرده است! آیا دولت کره مریخ این حق را از مردم آذربایجان سلب کرده است یا پان ایرانیستهای فاسد و فاشیستی که ایشان حمایت میکند؟!



 .7آقای رضا مریدی در ادامه گفتارش میگوید: سعی خواهد نمود تا آموزش زبان ترکی را در آذربایجان آزاد کند!! این جمله آقای رضا مریدی بهترین گواه برای اثبات در استعمار بودن آذربایجان است. زیرا خود آقای رضا مریدی اعتراف میکند که اعطای حق آموزش زبان مادری به مردم آذربایجان به این سادگیها نخواهد بود و سوپرمنی مانند ایشان باید سعی فراوان کند تا حقوق ضایع شده آذربایجان را بستاند!! اگر فارسها آنقدر از ترکها متنفر هستند که حاضر نیستند به این سادگی با آموزش زبان ترکی در آذربایجان موافقت کنند، پس اصرار آقای رضا مریدی به همزیستی ترکها با چنان فارسهای فاشیست در چیست؟! آیا کسی باور میکند که شخصی وطن خود را مفت بفروشد؟ ما خود فروش دیده بودیم ولی مفت فروش ندیده بودیم. آیا آقای رضا مریدی، وطن خود یعنی آذربایجان را مفت فروخته است یا به نرخ روز با دلار 3800 تومان فروخته است؟ بقول شاعر:

»آی آلان مملکت ری ساتیرام      چوخ اوجوز قیمته هر شئی ساتیرام»



 .8آقای رضا مریدی میخواهد گناه ترک ستیزی در ایران را به گردن جمهوری اسلامی بیندازد و زیرکانه، شاه فاسد را مبری از گناه معرفی کند!! آیا آقای رضا مریدی فراموش کرده است که واژه "ترک..." توسط شاهان پهلوی فاسد اختراع شد؟! آیا آقای مریدی شعر معروف استاد شهریار خطاب به فارسهای شوونیست را فراموش کرده است که فرموده بود:



»به رشتی کله ماهی خور، به طوسی کله... گفتی -  جوانمردان آذربایجان را ترک ... گفتی

گمان کردم که با من همدل وهمدین و همدردی -  به مردی با تو پیوستم، ندانستم که نامردی»



 . 9آقای رضا مریدی می گوید که فقط اندکی (یک مقدار) از حقوق مردم آذربایجان ضایع شده است!! آیا تغییر اسامی شهرها و روستاهای آذربایجان از ترکی به فارسی که توسط شاه فاسد صورت میگرفت، ظلم اندک است؟ حتی شهر خود آقای رضا مریدی یعنی اورمیه نیز قربانی شوونیسم فارس واقع شده بود و با نام جعلی "رضائیه" مطرح میشد! حالا نیز پان ایرانیستهای مورد حمایت آقای رضا مریدی هنوز هم از واژه جعلی رضائیه استفاده میکنند و حاضر نیستند نام باستانی اورمیه را بر لب بیاورند!! آیا آقای رضا مریدی فراموش کرده است که اسکان دادن کردهای عراقی سنی مذهب تجزیه طلب در غرب آذربایجان علی الخصوص شهر خود آقای مریدی یعنی اورمیه، توسط شاه فاسد صورت می گرفت و اکنون نیز این فرایند ادامه دارد!! آیا سعی در تغییر بافت ترکی غرب آذربایجان به کردی و شرق آذربایجان به فارسی توسط شاه و شیخ، ظلم کوچک است؟!



 .10 نزدیک به دو ماه است که از زلزله آذربایجان شرقی می گذرد و بیش از دویست هزار نفر از مردم زلزله زده آذربایجانی بی پناه در بیابان سرد رها شده اند، ولی دریغ از یک اعتراض ساده آقای دکتر رضا مریدی!! چرا آقای مریدی به بی پناه ماندن بیش از دویست هزار نفر زلزله زده آذربایجانی عصبانی و ناراحت نمیشود ولی از مطرح کردن یک رفراندم و نظر سنجی از مردم بمنظور تجزیه ایران اینهمه عصبانی میشود؟!



.11سؤالیکه تاکنون پان ایرانیستهایی مانند آقایان رضا مریدی و ضیا صدرالاشرافی قادر به جواب نبوده اند، اینست که:



چرا شما از اتحاد دو آذربایجان اینهمه متنفر هستید ولی به همزیستی نامسالمت آمیز آذربایجان جنوبی با فارسها اصرار میکنید؟ فارسها از ثروت معادن آذربایجان جنوبی و منابع نفت الاحواز عربی استفاده میکنند، شما جواب دهید که فارسها چه استفاده ای به دیگران میرسانند؟

اظهارات بی منطق آقایانی مانند دکتر رضا مریدی و دکتر ضیا صدرالاشرافی در حمایت از پان ایرانیستها، آدمی را یاد آن چند نفر فرانسوی می اندازد که در جنگ جهانی دوم، وقتی هیتلر فرانسه را اشغال کرد و وارد پاریس شد، به استقبال او رفتند و با خائن نامیدن ژنرال دوگل وطن پرست، نوکری خود را به هیتلر ثابت کردند. ما قبلاً هم دیده ایم که وکیل ترک به استخدام موکل فارس درآید.



یکی از بزگترین مشکلات فعالان آذربایجانی در اینست که خجالت میکشند به هموطن خود فروش، «خائن» بگویند. چرا از ستارخان یاد نمیگیرید که رو در روی پادشاه فاسد ایستاد و او را خائن نامید و با او مبارزه کرد.



سخن را با شعری از سعدی در رابطه با آدم شناسی خاتمه میدهم:

تو اول بگو با  کیان دوستی   -   من آنگه بگویم که تو کیستی

آقای رضا مریدی، با توجه به اینکه هیچ ترکی از شما حمایت نمیکند و سخنان بی منطق شما و خوش رقصی هایتان سرلوحه وب سایتهای سلطنت طلبان و جمهوری اسلامی شده است، میتوان فهمید که شما کی هستید و در طلب چی هستید.



بقول شاعر سعدی شیرین سخن:

خدا کشتی آنجا که خواهد برد   -   اگر بی خدا (رضا مریدی) جامه بر تن درد



آتابای همدانی از کشور جمهوری آذربایجان جنوبی