۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

تیراختور 2-2 داماش؛ پاره شدن نوار پیروزیها تلنگری به سرخهای آذربایجان


 : تك تورانتیراختور پس از دو پیروزی قاطعانه مقابل استقلال و سپاهان با تساوی 2-2 مقابل داماش گیلان متوقف شد.

درست در دقیقه ی دوم مسابقه با خطای بازیکن داماش روی فلاویو لوپز، محسن قهرمانی، داور مسابقه نقطه ی پنالتی را نشان داد و خود لوپز به سبک همیشگی اش، بدون خیز برداشتن برای زدن ضربه پشت توپ ایستاد که ضربه ی نمایشی وی را حسن رودباریان مهار نمود. ار دست دادن ضربه ی پنالتی قدری سبب افت تیراختور گشته و در دقیقه ی 12 این داماشی ها بودند که با ضربه ی آزاد کاپیتان خود، محمدرضا مهدوی دروازه ی تیراختور را گشودند. تیراختور پس از دریافت گل بر حملات خود افزوده و در دقیقه ی 22 با ارسال قاسم دهنوی از پشت محوطه ی جریمه و ضربه ی سر مهدی کریمیان بازی را به تساوی کشاند. در ادامه تلاش دو تیم جهت به ثمر رساندن گل مثمر ثمر نبود تا با تساوی 1-1 به رختکن بروند.

تیراختور نیمه ی دوم را با هدف پیروزی آغاز نمود اما باز هم این بازیکنان داماش بودند که موفق شدند در دقیقه 50 با استفاده از ضربه ی کرنر ارسال شده از جناح چپ و خروج اشتباه عقیل اعتمادی از دروازه و ضربه ی سر ناقص مهدی سید صالحی، با ضربه ی سر مهدی کیانی دروازه ی تیراختور را باز نمایند. در ادامه تیراختور حملات متعددی را به روی دروازه ی داماش تدارک دید که بازی درگیرانه و فیزیکی و دفاع چند لایه ی داماشیها مانع از فرو ریختن دروازه یشان میشد تا آنکه در دقیقه 85، ضربه ی آزاد دقیق و فنی احسان جاج صفی به تیرک افقی دروازه برخورد نمود که محمد ابراهیمی توپ برگشتی را به تور دروازه ی داماش چسباند. تیراختور پس از به تساوی کشاندن بازی نیز موقعیتهایی را برای دستیابی به پیروزی داشت که بلافاصله پس از گل تساوی در یکی از صحنه های حساس شوت محمد ابراهیمی به تیرک افقی دروازه ی حریف برخورد نمود. در دقایق باقیمانده نیز نیز فرصتهایی جهت دستیابی به گل نصیب تیراختوریها شد که بی دقتی بازیکنان تیراختور و درخشش حسن رودباریان که در این بازی یکی از روزهای موفق خود را پشت سر می گذاشت مانع از فرو ریختن دروازه ی داماش بیشتر از دو بار شد تا بازی در نهایت با تساوی 2-2 دو تیم به خط پایان خود برسد.

برخورد پنج باره ی توپ به تیر دروازه از نکات جالب توجه این بازی بود که احتمالاً با قدری تمرکز بیشتر و خوش شانسی بازیکنان تیراختور، هر کدام از آنها می نوانستند تبدیل به گلی ارزشمند شوند. به نظر می آمد علیرغم اظهارات کادر فنی تیم در خصوص کار روانی روی بازیکنان برای ممانعت از غالب شدن غرور بر آنها پس از دو پیروزی قدرتمندانه مقابل استقلال و سپاهان، باز هم قدری غرور و دست کم گیری حریف بر بازیکنان چیره شده و سبب افت انگیزه یشان در مقایسه با دو بازی قبلی شده بود.

علیرغم آنکه این مسابقه در روز وسط هفته برگزار میشد تقریباً 30 هزار نفر از هواداران که در سرما و گرما و در همه جای ایران در کنار تیم محبوب خود حضور به هم می رسانند گرمابخش بازی بودند که با آنکه با در نظر گرفتن روز و ساعت بازی و در مقایسه با تعداد تماشاگران سایر استادیومهای کشور، استقبال هواداران چشمگیر بود علی ایحال به نسبت سالهای قبلی که بدون توجه به روز بازی و نام تیم مقابل، استادیوم مالامال از جمعیت میشد رقم کمتری بود.

پورتال هواداران تراختور