۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

سپاهان 1 تیراختور 4؛ آماده باش گرگهای سرخ آذربایجان به فوتبال ایران


تك توران : گرگهای سرخ آذربایجان پس از شکستن آبیهای تهران در تبریز، اینبار شکست سنگینی را در اصفهان به قهرمان سه فصل گذشته لیگ برتر ایران تحمیل نمودند تا دوباره صدر جدول فوتبال ایران را مزین به نام سرخ خود نمایند.


سربازان تیراختور از همان ابتدا بازی را با انگیزه ای سرشار آغاز نمودند و پس از گذشتن از چند حمله ی سپاهان در دقایق ابتدایی مسابقه، در دقیقه 15 بازی مهدی کریمیان در پشت محوطه جریمه ی حریف مهدی سیدصالحی را صاحب موقعیت نمود که این بازیکن با شوتی سرکش دروازه ی تیم سابق خود را فرو ریخته و شادی را به اردوی تیراختور آورد. تیراختور که با پیدا نمودن راه دروازه ی حریف پرانگیزه تر شده بود در دقایق باقیمانده ی نیمه اول موقعیتهایی را جهت افزودن بر گلهای خود ایجاد نمود اما تلاشش ثمری در برنداشت تا دو تیم با پیروزی 1 بر صفر تیراختور به رختکن بروند.

تیراختور نیمه ی دوم را تهاجمی تر آغاز نموده و درست 7 دقیقه پس از آغاز این نیمه باز هم این مهدی سیدصالحی بود که در دقیقه 52 پاس دقیق مهدی کریمیان را با ضربه ای فنی به تور دروازه ی حریف چسباند. بازیکنان سپاهان که انتظار عقب افتادن با دو گل از تیراختور را نمی کشیدند قدری عصبی شده و در دقیقه 55 در غفلت مدافعان تیراختور یکی از گلها را توسط امید ابراهیمی جبران نمودند. تیراختور که نمی خواست پیروزی را با تساوی و یا شکست عوض نماید باز هم به دروازه ی سپاهانیها یورش برده و در دقیقه 58 با خطای علی احمدی مدافع سپاهان روی آنسلمو گونزالس، محسن ترکی نقطه ی پنالتی را نشان داد و فلاویو لوپر با ایستادن با اعتماد به نفس پشت توپ با ضربه ای آرام دروازه ی حریف را باز نمود تا با سه تایی شدن تیم میزبان دوباره اختلاف به دو گل برسد. تیراختور که با گشودن سه باره ی دروازه ی حریف اشتهایش را جهت زدن گلهای بیشتر بازتر می دید در دقیقه 80 باز هم با پاس ارسالی قاسم دهنوی و ضربه سر مهدی سیدصالحی که یکی از روزهای پرفروغ خود را پشت سر می گذاشت تیرک افقی دروازه ی سپاهان را به لرزه درآورد اما این پایان کار نبود احسان حاج صفی که در دقیقه 75 جایگزین فلاویو لوپز شده بود در دقیقه ی 91 با دور زدن مدافع حریف توپ را بسوی دروازه ارسال نمود تا با اشتباه و گل به خودی حسن اشجاری، سپاهان یکی از سنگین ترین شکستهای چند سال اخیر خود را تجربه نموده باشد.

نکته ی قابل توجه آنست که تیراختور پس از پشت سر گذاشتن حاشیه های مخرب فراوان که پس باخت 3 بر 1 به ذوب آهن در اصفهان گریبانگیرش شده و تا هفته دهم نیز بطور جسته و گریخته ادامه داشت رفته رفته ثبات و شخصیت تیمی خود را پیدا نموده و اگر در ادامه نظم و انظباط تیمی و خط سیر مطلوب خود را حفظ نماید خودش را بعنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی این فصل معرفی خواهد نمود فقط موضوعی که باید آویزه ی گوش مدیریت باشگاه، کادر فنی، بازیکنان، هواداران و سایر عوامل دخیل در نتایج تیم باشد این است که در فوتبال شرایط غیر قابل پیش بینی زیاد بوده و مهیا نمودن هر چه کارآتر بستر موفقیت تیم، مدیریت لحظه به لحظه ی شرایط آن و تداوم روند مطلوبش یکی از شروط اصلی موفقیت تیمهای فوتبال می باشد.

در این مسابقه نیز هواداران با حضور گرم خود و به اهتزاز درآوردن پرچم سرخ بلند بالای تیراختور که بارها از تلویزیون اصفهان پخش شد برگ زرین دیگری را بر افتخارات فوتبال آذربایجان افزودند.

پورتال هواداران تیراختور ضمن تبریک این پیروزی غرورآفرین به آحاد ملت قهرمان آذربایجان، تداوم پیروزیهای گرگهای سرخ آذربایجان را آرزومند است.
 Tiraxturfans.Com