۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

برسد به دست آقای حملبر


تک توران : به رسم انسانیت نوشته ام را با سلام آغاز می کنم. جناب آقای حملبر مامور مخصوص حاکم بزرگ سلام.
مرا می شناسی؟ به خاطر می آوری؟ مطمئناً بین آن همه طرفدار شاید من آنچنان در خاطرتان نگنجم ولی بهتر دیدم خودم را برایتان معرفی کنم.

من تورکم، من از دیار آزربایجان جنوبی هستم، همان جایی که شما شمالغرب ایران می شناسید. من یکی از عاشقان خاک وطنم آزربایجان هستم. من یکی از دلواپسان ملتم، زبانم، طبیعتم، موسیقی ام، فرهنگم و.... هستم. همه اطرافیانم مرا به نام میللتچی می شناسند و شما و اطرافیانتان به نام تجزیه طلب و پانتورکیست. اولین باری که شما را زیارت کردم اجابت دعایم کردی و مرا به خانه آزادی مشرف نمودی. خوشحال بودم که برای اولین درخواستم جواب رد نشنیدم. هر چند که اقامتم پس از مدتی به پایان رسید و مجبور به ترک آن بودم ولی همیشه یاد شما را در اذهانمان گرامی می داریم. مخصوصاً مادرم که هر بار نامی از شما می آید اشک از چشمانش جاری می شود و هر بار دست به دعا می برد و زمزمه می کند. امیدوارم دعاهای مادرم هر چه زودتر برآورده شود تا هم شما به فیض دست یابید و هم ما شرمنده محبت شما نشویم. 

جناب آقای حملبر، چند صباحی است که الطاف شما باعث شده که دوستان بیش از آنکه انتظارش را بکشند عازم سفر می شوند و سفرشان طولانی می گردد و این طولانی شدن موجب دل نگرانی آنهایی می شود که باید با چشمان اشک آلود منتظر برگشتن عزیزانشان باشند. البته در این بین شما بیش از همه سود می برید و دست های دعا بیش از پیش به درگاه خداوند متعال دراز می گردد.

جناب حملبر که نامتان بیانگر خیلی چیزهاست، می خواهم نکاتی را برایتان یادآوری نمایم تا بلکه در هدفی که در پیش گرفته اید موفق گردیده و به آنچه که می خواهید برسید.

همانطور که می دانید برای نام نویسی و اعزام زائرین به خانه آزادی باید مدتی را در صف ایستاده و پرونده ها مراحل قانونی را طی نمایند و آنطور که از شواهد پیداست روز به روز به درخواست زائرین افزوده می شود. اگر ذهنم مرا یاری کند چند سال پیش حداقل سن برای اعزام یا بهتر بگویم که حداقل سن زائرین بیش از 40 بود که این مساله امروز به کمتر از 18 رسیده است. 

در اوایل نام نویسی از زائرین، حداکثر اقامت برای دوستان 2 سال بود که البته استثناهایی هم در میان بود که 8 سال و 6 سال را هم می توان اشاره داشت ولی به طور میانگین حداکثر اقامت 2 سال بود که امروز کلمه حداکثر جایش را با حداقل عوض نموده است که این مساله هم مشکل اقامتی را برای دوستان به وجود آورده است.

جناب آقای حملبر مامور مخصوص حاکم بزرگ همانطور که می دانید در دین اسلام بر عدالت بیش از همه اشاره شده و جایی که عدالت حکمفرما باشد مشکلی پیش نمی آید و چون ما شما را یک اسلامچی تمام عیار می دانیم خواستم نکته ای را یادآوری نمایم. چند صباحی است که عدالت جای خود را به پارتی بازی داده و بعضی از دوستان به سفارش حکمرانان و مسئولان زائرین بیش از آنکه مورد قبول سایرین قرار گیرد مدت اقامتشان طولانی می گردد که سبب آزرده حالی دوستان می شود.

عزیز و یاور زائرین آقای حملبر، شاید شما از کم و کیف محل اقامت دوستان بی خبر باشید که مطمئناً اینطور نیست ولی با توجه به خیل عظیم زائرین باید چاره ای را اندیشید وگرنه بعد از مدتی دیگر مجبور خواهید شد که خانه آزادی را در جای جای وطن عزیزمان آزربایجان مشاهده نمایید و در آن موقع دیگر نیازی به شما و دوستان نخواهد بود.
جناب آقای حملبر قصد نصیحت نداشتم خواستم نکاتی را برای شما ایراد نمایم تا خاطر عزیزتان مطلع گردید که طرفداران شما روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد و این مساله شاید موجب اخلال در کار گردد که امید است با درایت به طور صحیحی حل گردد.
با تشکر میللتچی