۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

گنگره ایالات متحده آمریکا در حمایت از ترکیه لایحه ای را به مجلس سنا ارائه کرد


تك توران : گنگره ایالات متحده آمریکا در حمایت از ترکیه در مبارزه با سازمان تروریستی پ. ک. ک لایحه ای را به مجلس سنا ارائه کرد.

در این لایحه که ارائه آن به مجلس سنا با سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به ترکیه مصادف بود، سازمان تروریستی پ. ک. ک محکوم شده است.

در لایحه مورد بحث که از سوی جان مک کین، جو لیبرمن، جین شاهین و مارکو روبیو چهار سناتور با نفوذ سنای آمریکا ارائه گردیده، به همیاری و همبستگی با ترکیه در مبارزه با سازمان تروریستی پ. ک. ک تاکید شده است.

در این لایحه با اشاره به اینکه سازمان تروریستی پ. ک. ک، دشمن مشترک نه تنها ترکیه و آمریکا بلکه تمامی کشورهای دارای احساس مسئولیت می باشد، به لزوم افزایش مبادله اطلاعاتی، همکاری در مبارزه با تروریسم و نیز قطع منابع مالی سازمان تروریستی پ. ک. ک در اروپا تاکید گردید.

در یکی از بخش های قابل توجه این لایحه نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت به اخذ تدابیر فوری علیه سازمان توریستی پ. ک. ک شده اند.

در لایحه ارائه شده به سنای آمریکا، نروژ،سوئد و دانمارک نیز بعلت دادن اجازه به فعالیت شبکه های تلویزیونی در ارتباط با سازمان تروریستی پ. ک. ک، به باد انتقاد گرفته شده اند.

در این لایحه همچنین تاکید شده است: حکومت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، در حل مسائل اکرادی که از سوی سازمان تروریستی پ. ک. ک استثمار می شوند، گامهای تاریخی برمی دارد.