۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

کمپین سازمان عفو بین الملل و آداپ برای آزادی سعید متین پور در ونکوور کانادا ــ تصاوير


تك توران : کمپین سازمان عفو بین الملل و انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران(آداپ)در مقابل موزه هنر شهر ونکوور(آرت گالری) برگزار شد.

در این کمپین که از ساعت سه تا هشت بعد از ظهر روز شنبه  ۲۶ فروردين ۱٣۹۱(۱۴ آوريل ۲۰۱۲) در مرکز شهر ونکوور برگزار شده بود بیش از سیصد شهروند کانادایی کارت پستالهای سازمان عفو بین الملل برای آزادی فوری سعید متین پور را امضا کردند.


شرکت کنندگان در کمپین با امضای کارت پستال از حکومت ایران خواستند تا سعید متین پور، این زندانی عقیده و وجدان که به خاطر دفاع صلح آمیز از حقوق زبانی آذربایجانیها زندانی شده است را سریعا آزاد کند. آنها همچنین از دولت ایران خواستند تا امکان آموزش کودکان آذربایجانی به زبان مادری شان را فراهم کند.

برگزارکنندگان مراسم نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت آذربایجانیها در ایران، شهروندان کانادایی را با تبعیضات اتنیکی در حق آذربایجانیها در ایران و ممنوعیت زبان مادری میلیونها انسان آشنا کردند.

یاشار حکاک پور مسئول هماهنگ کننده این کمپین می گوید:«مسئله ممنوعیت زبانی میلیونها انسان در ایران نظر شهروندان کانادایی را به خود جلب کرده بود و آنها به شدت از این مسئله و وضعیت پیش آمده برای متین پور متاثر می شدند.» حکاک پور ضمن تشکر از سازمان عفو بین الملل در کمک به برگزاری این کمپین می گوید:«سازمان عفو بین الملل همواره پشتیبان  حقوق آذربایجانیها در ایران بوده و زمانی که ما صدایی در خارج از کشور نداشتیم این سازمان حقوق بشری ما را یاری کرد تا صدایی داشته باشیم و به همین خاطر جامعه آذربایجانی در ایران از کمکهای عفو بین الملل متشکر است».

این مراسم توسط عفو بین الملل و با هماهنگی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی و با حمایت جامعه آذربایجانی ونکوور برگزار شده بود. پیش از این نیز کمپینهای مشابهی برای آزادی سعید متین پور در شهرهای لندن، تورنتو، فرانکفورت، کلن، هایدلبرگ، لیدز و برگن  برگزار شده بود.

فعالین حقوق بشر آذربایجانی بر این اعتقادند که سعید متین پور صرفا در رابطه با فعالیتهایش در عرصه روزنامه نگاری و دفاع از حقوق بشر در منطقه آذربایجان زندانی شده و پس از گذشت بیش از سه سال همچنان در زندان به سر می برد.


بقيه تصاوير را از لينك زير دريافت كنيد :

http://www.savalansesi.com/2012/04/blog-post.html