۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

استادیوم سهند تبریز ــ گلباران پیرروزی تهران و شعارهایی برای نجات دریاچه اورمیه + ویدئو


تک توران : تراختور آزربایجان امروز در حالی تیم تهرانی پیروزی را با 4 گل بدرقه کرد که فضای استادیوم سهند تبریز پر بود از شور و شعف ملی .
در پی فراخوان صفحه فیسبوک طیف مستقل و حمایت هواداران تراختور و سایر تشکیلات ملی آزربایجانی برای نجات دریاچه اورمیه در بازی بین تیمهای تراختور و پیروزی تهران ، هواداران فهیم تراختور به این دعوت لبیک گفته و بار دیگر صفحه ای زرین بر تاریخ پر بار این مرز و بوم نوشتند .
هواداران با آوردن پلاکاردی بزرگ به زبان انگلیسی به مضمون « دریاچه اورمیه را نجات دهید » یک بار دیگر نشان دادند که در مقابل سیاستهای راسیستی حاکمیت فارس ایران هرگز تسلیم نشده و برای نجات دریاچه اورمیه جان فشانی خواهند کرد .
بعد از باز کردن این پلاکارد هواداران با شعارهایی همچون اورمو گولو دوزلانیر – سیمنانخزردن سولانیر و اورمو گولو سوسوزدو – آزربایجان اوتوزدو به حمایت از دریاچه نیمه مرده دریاچه اورمیه پرداختند . در این حین مامورین خود فروش حاکمیت با یورش به سمت هواداران پلاکارد را از دستان آنها گرفتند . هواداران در این صحنه با مامورین انتظامی درگیر شدند .
همچنین در طول بازی بارها شعارهای ملی دیگر طنین انداز ورزشگاه شد .
برخی از شعارهای هواداران عبارت بودند از : " تورکلرین ایفتیخاری – تراختور تراختور " " آزربایجان یاشاسین " محبوب افغانستان پرسپولیس تهران – محبوب آزربایجان تراختور تراختور " تراختوری ائل ایستر – شرفلی میللت ایستر " تبریز باکی آنکارا – بیز هل=ارا فارسلار هارا " و ...
هواداران فهیم تراختور به هنگام ورود مصطفی دنیزلی به ورزشگاه با شعارهای آزربایجان ــ تورکیه به تشویق همخون خویش پرداختند .
بعد از بازی خیابانهای تبریز مملو از جماعتی بود که برای رقص وپایکوبی به خیابانها ریخته بودند .
تراختور با این برد شرسن با 62 امتیاز بعد از تیم سپاهان اصفهان به رده دوم جدول صعود کرد .
ویدئوی صحنه باز کردن پلاکارد برای نجات دراچه اورمیه را از لینک زیر میتوانید دریافت کنید .
** صفحه فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی **
آدرس صفحه فیسبوک طیف مستقل : https://www.facebook.com/pages/Guneyazerbaycanmusteqil-feallari/238252946264491