۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

گزارشات تکمیلی از مراسم روز 31 فروردین سولدوز


تك توران : به گزارش خبرنگار سانا از سولدوز (نقده)، عصر روز پنجشنبه 31/1/1391 مردم سولدوز با تجمع در مزار شهدای فاجعه 1358 این شهر، یاد و خاطره قربانیان قتل عام 31 فروردین 1358 بدست برخی از گروهک های تروریستی کرد و حامیان محلی آنان را گرامی داشتند.
مراسم از ساعت 16 با تجمع جمع کثیری از مردم سولدوز بر سر مزار شهدای قتل عام روز 31 فروردین 1358 سولدوز آغاز گردید. و پس از سخنرانی و نثار فاتحه شرکت کنندگان در مراسم جهت ادای احترام بر سر مزار مرحوم عظیم معبودی و سپس شهید مولود کیانی از مجاهدین برجسته سولدوز که در جنگ تحمیلی بهار 1358 نقش مهمی ایفا نموند حاضر شدند. سلیمان سولدوزلو از شرکت کنندگان در این مراسم اشعاری در این رابطه ایراد نمود.
سپس شرکت کنندگان در مراسم با حضور بر سر مزار شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز تجدید پیمان نمودند.
مراسم روز 31 فروردین سولدوز با تجمع حضار در مزار شهدای سرشاخان پایان یافت. شایان ذکر است سنگ قبور شهدا توسط حضار با گلاب شسته شد.
33 سال پیش در چنین روزی برخی از گروهک های تروریستی کرد به رهبری قاسملو و حمایت های پشت پرده برخی از خائنین بومی وابسته به گروههای چپگرا، به قصد توصعه اراضی اکراد و اشغال شهرهای آزربایجان بدین منظور ، جنایات گسترده ای بر علیه مردم بی دفاع سولدوز روا داشتند که ملت غیور تورک آن واقعه و چهره خائنین را فراموش نخواهند کرد. هرچند امروزه برخی از آن خائنان وطن نقاب دلسوزی زده و دایه مهربان تر از مادر شده اند.
منبع : سانا نيوز