۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

امارات برای اعتراض به ایران سفیر خود را از تهران فراخواند و بازی با تیم ملی فوتبال ایران را لغو کرد


تک توران : به دنبال اعتراض وزارت امور خارجه امارات متحده عربی به سفر محمود احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی، این کشور سفیر خود را از ایران فراخواند. ساعاتی پس از انتشار این خبر، فدراسیون فوتبال امارات اعلام کرد دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور با ایران را لغو کرده است.


این خبر پس از آن منتشر شد که پس از سفر روز  ۲۳ فروردین‌ماه محمود احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، وزارت خارجه امارات به این اقدام اعتراض کرد.



شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان، وزير امور خارجه امارات، روز چهارشنبه، سفر محمود احمدی‌نژاد به این جزیره را «نقض آشکار حاکميت امارات بر سرزمين های خود و گامی رو به عقب در زمينه تمام تلاش ها و کوشش های امارات به منظور يافتن راه حلی صلح آميز برای پايان دادن به اشغال سه جزيره اماراتی از سوی ايران» دانسته است.

وبسایت خبری «گلف‌نیوز» چاپ دوبی گزارش داده که در کنار اعتراض‌های امارات، بحرین نیز به سفر رییس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی اعتراض کرده است.

 به گزارش این وب سایت، خلیفه‌ بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین، روز پنجشنبه سفر محمود احمدی‌نژاد به ابوموسی را «نقض تمامیت ارضی و توافق‌های دو جانبه طرفین بر سر جزایر تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی» دانسته و در این زمینه با امارات ابراز همبستگی کرده است.



تیم ملی فوتبال ایران برای افزایش میزان هماهنگی قرار بود روز ۲۹ فروردین – هفدهم آوریل در ورزشگاه العین امارات و در آخرین روز از اردوی چهار روزه‌اش به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور برود.

   

 در نامه‌ فدراسیون امارات به فدراسیون فوتبال ایران، تصریح شده است که این تصمیم به خاطر سفر محمود احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی گرفته شده و آنها مدعی‌اند جزیره ابوموسی به امارات تعلق دارد.