۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

صدای گریه مرتضوی و قول او برای استعفا ضبط شده موجود است

تک توران : محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت صدای گریه سعید مرتضوی و قول صرف او برای استعفا ضبط شده و موجود است.


به گزارش خبرگزاری "ایلنا"، دهقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "دو بار در مجلس هشتم استیضاح از دستور خارج شد. یکی در جریان استیضاح وزیر خارجه که با عزل آقای ملک‌زاده رخ داد و دیگری استیضاح وزیر کار که با قول استعفای آقای مرتضوی از دستور خارج شد."

وی افزود: "ایشان در جلسات گفتند که به سر کار بر نمی‌گردند و در دیداری که با آقای حداد عادل صورت گرفت ایشان قول شرف دادند که استعفا می‌دهند و اگر استعفا مورد پذیرش قرار نگرفت خودشان دیگر بر نمی‌گردند."

یکشنبه 16-4-2012 با اعلام قول مرتضوی برای استعفا از سمت خود، شماری از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح عبد الرضا شیخ الاسلام وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی، امضاهای خود را پس گرفتند.

دلیل استیضاح وزیر کار هم منصوب کردن مرتضوی به سمت صندوق تامین اجتماعی بود. مرتضوی از متهمان وقایع بازداشتگاه کهریزک است. این بازداشتگاه محل نگهداری شماری از دستگیر شدگان در جریان اعتراض های ریاست جمهوری سه سال پیش ایران است که در آن شماری از بازداشت شدگان در اثر شکنجه جان خود را از دست دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: "مکالمات آقای مرتضوی به صورت ضبط شده موجود است و اگر ایشان بخواهند به قولشان عمل نکنند آن وقت ما هستیم و صدای ضبط شده ایشان در مجلس."

وی اضافه کرد: "صدای گریه‌های ایشان؛ صدای حرفهایی که زدند وجود دارد و قطعا انتظارمان این است که ایشان به قولشان جامه عمل بپوشانند."