۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

بیانیه ی دانشجویان دانشگاه اورمیه در ارتباط با حوادث سال ۱۳۵۸ سولدوز ،شهر قهرمان

تک توران : آنان که گذشته را به یاد نمی ٱورند محکوم به تکرار آن هستند. سانتایانا

رجوع به گذشته و عبرت گرفتن از حوادث تلخ آن برای برون رفت و اجتناب از تکرار اشتباهات در زندگی امروزی و آینده از الزامات حیات ملل تحت ستم است.


این ملل با رجوع به گذشته و تکیه بر آموزه های آن این امکان را برای خود پدید می آورند تا زندگی امروزی را به دور از اشتباهات گذشته سر و سامان دهند. درست سی و سه سال پیش و در این روزها مردم غیور سولدوز تحت تفکرات افراطی تروریسم کورد و توهم تسلط بر غرب آزربایجان مورد هجوم اکراد مسلح وحشی قرار گرفتند. اما این حافظه ی تاریخی ملت ما بود -عبرت گرفتن از جنایات جیلولوق- و جسارت مردم دلاور سولدوز که همواره این شهر را به عنوان دروازه و قلعه ی مقاومت آزربایجان حفظ نموده و ثابت کرده اند که در دفاع از مرز و بوم و شرافت و حیثیت خود حاضرند تا پای جان بایستند و در دفاع از خاک آزربایجان ذره ای تردید به خود راه ندهند. مردم قهرمان سولدوز در سال 58 با رشادت های خود ضمن خنثی سازی رویاهای مالیخولیایی اکراد تروریست بر حقانیت تاریخی این خاک-سولدوز- به عنوان جزء لاینفک خاک آزربایجان صحه گذاشته و بر دفاع از‌ان تاکید نموده اند.

سی و سومین سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای 58 سولدوز را در حالی پیش رو داریم که تحرکات اکراد تروریست منطقه برای تغییر بافت و ترکیب فرهنگی و جمعیتی منطقه با حمایت حاکمیت و شوونیست های ایرانی همچنان ادامه دارد.

بر این اساس ما دانشجویان دانشگاه اورمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای 58 سولدوز و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه و مردم شریف سولدوز با هشدار به توسعه طلبان کورد اعلام می داریم که حتی وجبی از خاک تاریخی آزربایجان را با هیچ احدی به معامله نگذاشته و در دفاع از کیان آزربایجان تا آخرین قطره ی خون خود مبارزه می کنیم.