۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

بيانيه شماره 20 هواداران تراختور آزربايجان ـــ حمايت دوباره از درياچه مظلوم اورميه در بازي تراختور و پيروزي تهران ــ پوستر


تك توران : ملت شريف آزربايجان ، هواداران فهيم تراختور
اگر بگوييم نسل كنوني آزربايجان مظلوم ترين نسل تاريخ آزربايجان است سخن گزافي نگفته ايم ، ملتي كه در طول تاريخ ، معمار امپراطوريهاي متعددي در دنيا بوده است اكنون به روزي دچار گشته است كه حتي درياچه زيبايش را جلوي چشمنانش مي خشكانند .

آري سخت است براي ملتي مغرور و غيور اما بايد پذيرفت واقعيتها را ، بايد پذيرفت كه بيش از 80سال است خودمان نبوده ايم بيش از 80 سال است كه خود را به بي تفاوتي و خوابي سنگين زده ايم اما با اين همه اين ملت اگر چه مظلوم واقع شده است اما به هيچ وجه ذليل نبوده و نخواهد بود .
ملتمان در هر زمان كه لازم بوده فرياد اعتراض خود را بر ناحقي هاي حاكمان ظالم برآورده است و بي شك هرگز اجازه نخواهد داد عروس زيباي آزربايجان بيش از اين به سمت نابودي بگرايد .
هواداران تراختور آزربايجان با حمايت از شعار جديد و معني دار فعالين حركت ملي آزربايجان
" اورمو گؤلؤ دوزلانير ــ سيمنان خزردن سولانير " در بازي تراختور و پيروزي تهران يك بار ديگر فرياد اعتراض خود را براي نجات درياچه تشنه اورميه و سياستهاي تبعيض آميز و نژاد پرستانه حاكميت بلند خواهند كرد .
ما از مسئولين آزربايجاني به خصوص از نيروهاي امنيتي آزربايجاني درخواست مي كنيم بيش از اين ابزاري خائن براي نابودي حيات زيست آزربايجان قرار نگيرند . درياچه اورميه آخرين سال حيات خود را مي گذراند بگذاريد ملتمان اعتراض مدني خويش را به فلاكتي كه در انتظار حيات زيست آزربايجان است نشان دهند . تا كي بايد ملتمان را با وعده و وعيدهاي توخالي گول زنيد ، نشستن بر آن صندلي ها چقدر ارزش دارد ؟ آيا طوفان نمك 10 ميليون تني را هيچ تصور كرده ايد ؟ آيا مي خواهيد براي هميشه تاريخ مورد لعن و سرزنش ملتمان قرار گيريد كجاست غيرت آزربايجانيتان .
و يك سخن با ملت غيور آزربايجان ، آيا مي خواهيد همچنان دست روي دست بگذاريم و آنگاه كه درياچه به كلي خشكيد اعتراض كنيم ؟ آيا مي دانيد با خشكيدن درياچه اورميه ديگر حتي به اندازه 10 برابر درياي خزر آب رساني به علت خاصيت اشباع نمك ديگر طرفي نخواهد بست و اين كار غير ممكن خواهد بود ؟ آيا آزربايجان را بدون درياچه اورميه مي توانيد تصور كنيد ؟ جواب نسلهاي آينده را چه خواهيم داد ؟
براي جواب گويي به تمامي اين ها بايد برخود بياييم ، بايد خودمان باشيم بايد بدانيم كه ما ملت تورك و غيور آزربايجان هستيم كه با اتحاد و همدلي مي توانيم هر قدرتي در دنيا را به سجده بر افكنيم چه برسد به حاكميت فارس 80 ساله كه بر اثر غفلت خودمان بر سر كار آورديمش .
دشمن بايد بداند كه ملت آزربايجان در آخرين سال باقيمانده براي نجات درياچه اورميه از هر فرصتي براي اعتراض استفاده خواهد كرد دشمنان بدانند كه اگر شده با خونمان اين درياچه را پر خواهيم كرد اگر نمي خواهيد سرنوشت حاكمان ليبي و سوريه در انتظارتان باشد فرياد ملتمان را بشنويد و درياچه مظلوممان را نجات دهيد .
وعده ديدار ما :
روزبازي تراختور و پيروزي تهران
مكان : ورزشگاه سهند تبريز
شعار بازي : « اورمو گؤلؤ دوزلانــير ـــ سيــمنان خــزردن سولانــير »