۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

احضار مجدد استاد حسن دمیرچی به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز


تك توران : روز دوشنبه بیست وهشتم فرودین ماه، استاد حسن دمیرچی، برای دومین بار در طی چهار ماه اخیر به شعبه ی چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، احضار و توسط حسن هاشم زاده بازپرس شعبه مذکورکه با حفظ سمت به معاونت دادستان عمومی و انقلاب تبریز منصوب شده است، بازجویی و تفهیم اتهام شده است.
تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اتهامی است که وسیله بازپرس مذکور حسن هاشم زاده، به استاد حسن دمیرچی تفهیم شده است.مبنای تفهیم اتهام مذکور، چاپ اعلامیه ی مجلس ترحیم " صادق عوض پور " به زبان تورکی از طرف " آذربایجانین مدنیت اوجاقی " که استاد دمیرچی یکی از بنیان گذاران این تشکل غیر دولتی است، اعلام شده است.پس از تفهیم اتهام، قرار کفالتی به میزان ده میلیون تومان، صادر شده است
تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اتهامی است که وسیله بازپرس مذکور حسن هاشم زاده، به استاد حسن دمیرچی تفهیم شده است.مبنای تفهیم اتهام مذکور، چاپ اعلامیه ی مجلس ترحیم " صادق عوض پور " به زبان تورکی از طرف " آذربایجانین مدنیت اوجاقی " که استاد دمیرچی یکی از بنیان گذاران این تشکل غیر دولتی است، اعلام شده است.پس از تفهیم اتهام، قرار کفالتی به میزان ده میلیون تومان، صادر شده است.
پیش تر نیز، دو تن از فرزندان مرحوم صادق عوض پور به اسامی( مصطفی و مرتضی و همچنین پسرخاله این دو)، به خاطر چاپ و پخش اعلامیه ی ترحیم مذکور بازداشت و بازجویی شده اند. چاپ اعلامیه ی ترحیم و کارت دعوت عروسی به زبان تورکی، همواره به موضوعی دردسر ساز برای اقدام کننده گان به این امر در آذربایجان تبدیل شده است. چنین " ممنوعیت غیر مدونی" که مبتنی بر هیچ یک از قوانین موضوعه ی جمهوری اسلامی نیست، همواره زمینه ساز تعقیب، بازداشت و اعمال مجازات بوده است. در موضوعی مشابه، علیرضا حسین زاده، به خاطراجرای ترانه ای در رثای خشکیدن دریاچه ی اورمیه توسط استاد حسن دمیرچی در مجلس عروسی اش، به مجازات حبس محکوم شد و به رغم تبرئه ی استاد حسن دمیرچی در پرونده ی مرتبط با علیرضا حسین زاده، استاد دمیزچی بار دیگر، بازجویی قرار گرفته است.
استاد حسن دمیرچی، در سال هشتاد و پنج و در جریان اعتراض مردم شهرهای آذربایجان به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه دولتی ایران دستگیرو به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اعتراض اینجانب به عنوان وکیل استاد منتج به نتیجه ی مثبت نشد ولی فرجام خواهی مان به دیوان عالی کشور، حکم برائت از اتهام اتسابی را در پی داشت. با این وصف تا ایصال رای دیوان عالی کشور، استاد دمیرچی شش ماه در حبس بسر برد. همچنین آموزشگاه موسیقی اش بنام " آذربایجان" که در آن دهها مربی به آموزش موسیقی آذربایجانی و صد ها هنرآموز به فراگیری این موسیقی مشغول بودند، بصورت غیر قانونی پلمپ شد. مکاتبات مکرر اینجانب و استاد با اداره ی فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی و اداره ی اماکن نیروی انتظامی و همچنین شکایتمان به دیوان عدالت اداری از نیروی انتظامی، بی نتیجه ماند. در حالی که در حکم محکومیت صادره که بعدا توسط دیوان عالی کشور نقض شد، هیچ گونه مجازا ت تکمیلی علاوه بر حبس، مقرر نشده بود. بنابرین، احضار و بازپرسی اخیر استاد حسن دمیرچی،هیچ انطباقی حتی با قوانین و مقررات مدون جمهوری اسلامی ندارد.