۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

شعاری جدید برای اعتراض به خشکانیدن دریاچه اورمیه و سیاستهای تبعیض آمیز حاکمیت ــ اورمو گؤلؤ دوز لانير ــ سيمنان خزر دن سولانير + پوستر

تك توران : وقتی فریاد زدیم دریاچه ما در حال خشکیدن است ، گفتند کار خداست باران نمی بارد . وقتی گفتیم سدها را باز کنید و دریاچه اورمیه را نجات دهید گفتند از رودخانه ارس و زاب برایتان آب رسانی میکنیم !!

هرچه ما گفتیم که خشکیدن دریاچه اورمیه عامدانه و پلانی است بر علیه ملت تورک آزربایجان عده ای از خودی ها باور نکردند . برخی از مامورین از خدا بی خبر و البته مزدور ، فعالین حرکت ملی آزربایجان را به اسرائیل و آمریکا بستند .
گفتیم خواسته مان سیاسی نیست ما فقط احیای دریاچه مان را می خواهیم گفتند تجزیه طلب هستید . دستگیرمان کردند و شکنجه و زندان .
اما در طول همین سه چهار سالی که فریاد اعتراضمان برای نجات دریاچه اورمیه بلند تر شده است حاکمیت چه کرده است ؟ آیا به غیر از وعده ووعیدهای توخالی چیزی از این حاکمیت دیده اید ؟ چرا برای رودخانه زاینده رود اصفهان بسیج شده و آستینها را بالا زدند چرا به فکر پروژه های خیالی و میلیاردی همچون آبرسانی به نقاط کویری ایران از کشورهایی همچون قرقیزستان و غیره افتادند !؟
و اما اکنون پروژه ای دیگر در راه است . طرح آبرسانی به دشت کویر از دریای خزر که گفته می شود برآورد هزینه اولیه آن 2000 میلیارد است ! تمامی این هزینه ها هم از بیت المالی صرف خواهد گردید که در آن 35 میلیون آزربایجانی در حالی سهیم هستند که حاکمیت نژادپرست و آنتی تورک ایران دریاچه اورمیه آنها را می خشکاند .
بنابراین برای اعتراض به سیاستهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه حاکمیت فارس ایران لازم است فریاد اعتراضمان را هرچه بیشتر از گذشته برآوریم . براساس برآورد کارشناسان محیط زیست به احتمال زیاد تا یک سال دیگر دریاچه اورمیه به کلی خواهد خشکید و تو ای آزربایجانی آیا این ننگ را خواهی پذیرفت ؟ جواب نسل آینده را چگونه خواهی داد ؟
در اعتراض به خشکانیدن دریاچه اورمیه و نیز پروژه جدید حاکمیت برای رساندن آب دریای خزر به سمنان که به مثابه دهن کجی آشکار به خواسته ملت آزربایجان است از تمامی فعالین ملی می خواهیم شعار معنا دار جدید را به مضمون « اورمو گؤلؤ  دوزلانیر ــ سیمنان خزر دن سولانیر » را در شبکه های اجتماعی و با پخش اعلامیه ها فراگیر کنند .
از هواداران غیرتمند تراختور هم می خواهیم مثل همیشه فریاد اعتراضشان را برای نجات دریاچه اورمیه نشان دهند . می توانیم با تبلیغ بیشتر ، این شعار را برای بازی آینده تراختور با پیروزی تهران که هواداران زیادی به ورزشگاه سهند تبریز خواهند آمد فریاد زنیم تا جهانیان بدانند که ملت آزربایجان هرگز در مقابل راسیست فارس کمر خم نکرده و نخواهد کرد و البته برای نجات دریاچه اورمیه هر کاری که لازم بداند انجام خواهد داد .


« اورمو گؤلؤ دوزلانیِر ــ سیمنان خزر دن سولانیر »

*** صفحه فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ***