۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

فدرالیسم ایرانی و استعمار آذربایجان ــ آتابای همدانی


تك توران : فدرالیسم ایرانی و استعمار آذربایجان تبریز سسی : اخیراً فارسهای شوونیست تحت عنوان پان ایرانیست، بمنظور جلوگیری از تجزیه قریب الوقوع ایران، ترفندی موذیانه بنام فدرالیسم نوع ایرانی ساخته و پرداخته اند که با تعریف واقعی فدرالیسم در کشورهای دموکراتیک صد در صد متفاوت است.


همان فدرالیستهای کذائی که از کلمه آذربایجان متنفرند و بجای آذربایجان شمالی، از واژه "آران" و بجای آذربایجان جنوبی از واژه مسخره و جعلی "آذرآبادگان" استفاده میکنند. آیا کسانیکه نمی توانند واژه آذربایجان را تحمل کنند و بر زبان بیاورند، حاضر به اعطای آزادیهای اجتماعی و فرهنگی به مردم آذربایجان خواهند بود؟!



متأسفانه در بین رهبران دلسوز آذربایجانی اختلاف سلیقه هایی وجود دارند که به ضرر آذربایجان و به سود شوونیسم فارس منجر میشوند. یکی از اصلی ترین اختلاف نظرها، انتخاب بین دو گزینه فدرالیسم یا تجزیه ایران است. رهبران فدرالیست آذربایجان بدو دسته تقسم میشوند. دسته اول فدرالیستهای واقعی هستند که میخواهند بدون ریسک تجزیه و خطر جنگ، مرزهای واقعی آذربایجان را مشخص کنند و با یک سیستم حکومت نیمه خود مختار، آذربایجان را یک قدم از بقیه ایران کنار بکشند. دسته دوم فدرالیستهای کذائی که دست نشانده و مزدور فارسها هستند و اهداف آنان از مطرح کردن فدرالیسم، ایجاد تفرقه بین رهبران آذربایجان، مصادره قسمتی از خاک آذربایجان و ضمیمه آن به سرزمین فارسها، غارت ثروت آذربایجان و تحمیل زبان فارسی به آذربایجان ترک زبان است.



در این مقاله سعی خواهیم کرد تا ضررهای آذربایجان از فدرالیزه شدن ایران چه کاذب و چه واقعی را برسی کنیم.



1 . فدرالیستهای کذایی با شعارهایی مانند: اصول دموکراتیک، سازش با همسایه، و دیگر اراجیف، قصد کوچک کردن نقشه آذربایجان را دارند تا فارسها بتوانند مناطق مرزی آذربایجان را که از قضا شهرها و روستاهای کم جمعیت هستند، مصادره کنند. شهرهای پر جمعیت آذربایجان مانند تبریز، اردبیل، اورمیه، زنجان، قزوین و همدان در وسط خاک آذربایجان قرار دارند ولی شهرها و بخشهای کم جمعیت مانند اراک، خلجستان، آران و بیدگل، فریدن و فریدون شهر علیرغم مساحت زیاد، بسیار کم جمعیت هستند و بلعیدن آن شهرها و بخشها توسط شوونیسم فارس بسیار آسان و پاکسازی قومی آن مناطق از دست ترکها بسیار کم هزینه خواهد بود.



2 . بر فرض محال کشور ایران بصورت فدرالیسم واقعی درآمد و تمام خاک آذربایجان در نقشه آذربایجان گنجانده شد. آیا باور میکنید که در آنصورت آذربایجان بیشتر متضرر خواهد شد؟! در آنصورت چه اتفاق وحشتناکی رخ خواهد داد؟



جواب ساده است. مشخص است که طبق تعریف  فدرالیسم، درآمد اقتصادی هر ایالت مختص آن ایالت خواه شد. در آنصورت ایالت الاحواز بخاطر ذخایر عظیم نفت و ایالت آذربایجان بخاطر ذخایر عظیم معدنی و امکانات کشاورزی، بسیار ثروتمند خواهند شد. اما بقیه ایالات ایران منجمله فارسستان و کردستان بخاطر نداشتن ذخایر زیر زمینی و امکانات کشاورزی، در تنگنای اقتصادی قرار خواهند گرفت. در آنصورت سیل مهاجران فقیر از شهرهای فارسستان و کردستان به دو ایالت ثروتمند الاحواز و آذربایجان بیشتر خواهد شد. مهاجران جدید چون با زبانهای عربی و ترکی آشنایی ندارند بناچار با زبان رسمی ایران یعنی فارسی صحبت خواهند کرد و خیلی زود زبان عربی در ایالت الاحواز و زبان ترکی در ایالت آذربایجان مقهور زبان غالب یعنی فارسی واقع شده و ضعیف تر خواهند شد و همینطور ایالت الاحواز از بافت عربی و ایالت آذربایجان از بافت ترکی خارج شده و به سرنوشت دیگر شهرهای مهاجر پذیر مانند تهران و جزیره کیش مبتلا خواهند شد. امروزه علیرغم در اکثریت بودن ترکان در شهر تهران، زبان رسمی تهران فارسی شده و تهران به پایتخت شوونیسم فارس و کارخانه فارس سازی تبدیل شده است. همینطور جزیره کیش از بافت عربی خارج شده و به سرزمین مهاجران با زبان فارسی بدل شده است. در ضمن بعلت افزایش مهاجرت فارسها و کردها به ایالات الاحواز و آذربایجان، با افزایش شدید جمعیت در آن مناطق مواجه خواهیم شد که به افزایش تورم و گرانی و بیکاری در منطقه منجر خواهد شد.



3 . در صورت فدرالیزه شدن ایران، کودکان مظلوم آذربایجانی باید درصدی از انرژی خود را صرف یادگیری زبان مسخره و غیر علمی فارسی بکنند. در حالیکه کودکان آذربایجانی میتوانند بموازات یادگیری زبان مادری خود یعنی ترکی، به فراگیری زبان بین المللی انگلیسی نیز بپردازند و وقت و انرژی خود را با زبان مسخره فارسی که ملغمه ای از زبانهای تاجیکی و عربیست، هدر ندهند.



4 . فدرالیسم ایران به جدائی آذربایجان شمالی و جنوبی از همدیگر و همینطور به تضعیف دنیای ترک و فرهنگ  آذربایجان منجر خواهد شد.



5 . در صورت فدرالیزه شدن ایران، مردم مظلوم آذربایجان باید با فارسهای هار و فاسد که همیشه به تحقیر و تمسخر ترکان مشغول بوده اند، زندگی کنند. همان فارسهای فاسد که از ارمنستان حمایت میکنند تا خاک آذربایجان شمالی را اشغال کند. همان فارسهای کثیف که تاریخ و آثار باستانی آذربایجان را مصادره و به اسم خودشان ثبت میکنند. همان فارسهای جلاد که حکومت ملی جعفر پیشه وری را در آذربایجان سرنگون کردند و بیش از سی هزار نفر را فقط در شهر تبریز اعدام کردند. آنهم در حالیکه جمعیت شهر تبریز آنموقع فقط صد هزاز نفر بود. یعنی 30% جمعیت شهر تبریز را در آنزمان قتل و عام کردند که نسل کشی آشکار میباشد.



پس اثبات میشود که خطر فدرالیسم برای ایالات ثروتمند آذربایجان ترک و الاحواز عربی، بیشتر از انحصار گرائی کنونی شوونیسم فارس است. زیرا اکنون فارسها در سرزمین خود نشسته اند و ثروت ما را غارت و زبان مادری ما را تضعیف میکنند ولی در صورت فدرالیزه شدن ایران، بخاطر افزایش مهاجرت فارسها و کردها به آذربایجان و الاحواز، خطرات بیشتری هویت ما را تهدید خواهند کرد.



یگانه راه نجات آذربایجان ترک و الاحواز عربی از استعمار کثیف شوونیسم فارس فقط و فقط در تجزیه ایران جعلی و آزادی آن ایالاتها میباشد. از اینرو ما مردم ترک آذربایجان جنوبی از هم اکنون اعلان استقلال یکجانبه میکنیم و با سرنگونی حکومت در حال اضمحلال آخوندی فارس، پرچم مقدس آذربایجان را در تمام خاک آذربایجان جنوبی برافراشته و بزودی با کشور آذربایجان شمالی متحد خواهیم شد. اگر رهبران فدرالیست آذربایجانی نیز به صف تجزیه طلبان بپیوندند ما با آغوش باز آنان را می پذیریم ولی اگر بخواهند در صف پان فارسها قرار گیرند، باید بدانند که در آذربایجان آینده مستقل جائی نخوهند داشت.



آتابای همدانی – از کشور آذربایجان جنوبی