۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

خبرنگار پرس تی وی وعکاس خبرگزاری حکومتی فارس در سوريه کشته شدند

تک توران : مایا ناصر خبرنگار شبکه خبری پرس‌تی‌وی(تلویزیون رژیم) وعکاس خبرگزاری حکومتی فارس در درگیریهای امروز میدان الامیه شهر دمشق مورد اصابت گلوله قرار گرفت کشته شدند.
به گزارش خبرگزاریها صبح امروز دو بمب در ساختمان وزارت دفاع در مجاورت این میدان منفجر شد. به گفته منابع رسمی سوری، پس از این انفجار دو خودروی حامل افراد مسلح که لباس ارتشی به تن داشتند وارد ساختمان وزارت دفاع شدند و اجازه ندادند نیروهای امدادی فعالیت خود را برای امدادرسانی به مجروحان در ساختمان و همچنین خاموش کردن آتش انجام دهند
.
این درحالی بود که یگانهایی از ارتش سوریه در میدان الامیه حاضر بودند و خیابانهای اصلی منتهی به میدان اصلی شهر بسته شد.
از حدود نیم ساعت پس از انفجار اجازه داده نشد که خبرنگاران به صحنه نزدیک شوند. پس از حدود سه ساعت ارتش سوریه اعلام کرد که ساختمان را پاکسازی کرده است اما وقتی خبرنگاران از روبه‌روی ساختمان تصویربرداری می کردند به آنها شلیک شد.
در این درگیریها، حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه خبری العالم در سوریه نیز که دو هفته پیش از ناحیه پا مجروح شده بود، از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
عکاس خبرگزاری فارس در دمشق، امروز در درگیری های مقابل ستاد مشترک ارتش سوریه هدف گلوله قرار گرفت وکشته شد.
وی که به عنوان عکاس خبرگزاری فارس در دمشق فعالیت می‌کرد، امروز در درگیری مستقیم بین افراد مسلح و نیروهای ارتش سوریه تیر خورده وکشته شده است. همچنين گروه‌هاي مسلح محمد السعيد، مجري تلويزيون سوريه را نيز ربوده و کشته‌اند..