۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

ماجرای سخنرانی اعلمی در مجلس ، حداد عادل، پنجاه سال قبل ! و دم خروسی که از کتاب پایه ششم بالا زد ــ یاشار شانلی گؤنئیلی

تك توران : هنوز به خاطر داریم بعد از حوادث خردادماه سال 1385و قیام خونین ملت آزربایجان نسبت به درج کاریکاتوری نژادپرستانه برعلیه ملتمان ، جناب دکتر اعلمی نماینده مردم تبریز در آن زمان اقدام به نطقی آتشین نسبت به سیاستهای آپارتایدی حاکمیت ایران بر علیه ملتهای غیر فارس علی الخصوص تورکان آزربایجانی با اشاره به شعر معروف " الا تهرانیا انصاف می کن ... " ( اثر استاد شهریار ) کردند .



همچنین به خاطر داریم رئیس مجلس وقت ، جناب غلامعلی حداد عادل که بارها قصد قطع نطق دکتر اعلمی را داشتند با چه فرمایشی ! میکروفن آقای اعلمی را خاموش کردند .

بله دقیقاً به خاطر داریم جناب حداد عادل در جواب شعر آقای اعلمی گفتند " جناب آقای اعلمی این شعر مربوط به 50 سال قبل است !! "

اکنون سال 91 یعنی حدود 6 سال از جریان حوادث خرداد ماه سال 1385 و با فرض جناب حداد عادل 56 سال از جریان شعر شهریار میگذرد .

دیدن شعر نژادپرستانه و بی شرمانه جناب حداد عادل در کتاب پایه ششم ابتدایی ، همچنین ارادت ایشان به زبان مادریشان فارسی و کاملاً مزحکانه به زور آزربایجان و تبریز را عاشق این زبان تهاجمی کردن مرا  به یاد آن جلسه مجلس و جریان نطق آقای دکتر اعلمی و نظر آقای حداد عادل! انداخت .

باید از آقای حداد عادل پرسید ، جناب عادل ! اگر در آن زمان با قسم حضرت عباس توانستید میکروفن آقای اعلمی را ببندید دم خروسی را که از کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی بالا زده است را چه می کنید ؟

بنده به همین اندازه اکتفا میکنم و دوست دارم جناب دکتر اعلمی در صورت اینکه صلاح بدانند جریان آقای حدادعادل و سیاستهای آپارتایدی جمهوری اسلامی بر علیه ملتمان را با قلم شیوای خویش توضیح دهند .


آزربایجان جنوبی ــ تبریز
5/7/1391