۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

بزرگداشت 29 شهریور روز زندانیان سیاسی آزربایجان در شهر تبریز


تك توران : ديروز 29 شهریور 91 جمعی از فعالین مدنی آزربایجان با حضور در منزل شخصی هادی حمیدی فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق آزربایجان این روز بزرگ را گرامی داشتند.
در این مراسم که با حضور خانواده ها و بستگان زندانیان سیاسی تبریز برگزار گردید نزدیک به 50 نفر از فعالین مدنی آزربایجان که همگی خود تجربه زندان داشتند حضور یافتند. در ابتدای مراسم هادی حمیدی به تشریح و دلیل نامگذاری این روز به نام زندانیان سیاسی پرداخت و سپس از فعالینی که در بند رژیم هستند سخن به زبان آورد. سپس شاعران حاضر در مراسم به سرودن اشعار خود در وصف آزربایجان نمودند.

علی جباری شاعر نام آشنا به سرودن شعری در وصف زلزله اخیر پرداخت و موجب گشت تا یادی از درگذشتگان زلزله اخیر شود. سپس از حاضرین در مراسم، در مورد فعالین در بند و به خصوص فعال مدنی آزربایجان فردین مرادپور سخنرانی نموده و از رشادت و شجاعت ایشان با آنکه سن کمی هم دارد اشاره نموده و در این بین یکی از فعالین درخواست نمود که روز تولد فردین مرادپور که 4 فروردین می باشد به نام روز جوان آزربایجانی مزین گردد که با توافق حاضرین مواجه گشت و نظر بر این شد که در بین سایر فعالین نیز به نظر گذارده شود. مراسم با اجرای موسیقی آشیق شور و حال دیگری پیدا نموده و در انتهای مراسم فعالین با اجرای مارش ملی ادای احترام به ساحت مقدس آزربایجان و فعالین دربند نمودند. لازم به یادآوری است که در حال حاضر زندانیان سیاسی  آزربایجان سعید متین پور، فردین مرادپور، محمد اسکندر زاده، وحید حبیب چشمه، وحید راستگو و مسعود حسین زاده می باشند.